استاندار: اربعین بسترساز رونق معنوی و اقتصادی کردستان شده است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: مرز باشماق به عنوان مسیر تردد زوار امام حسین(ع)، تبدیل به یکی از ارکان توسعه استان شده و در سال‌های آینده شاهد تقویت شاخص‌های معنوی و اقتصادی منطقه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در پنجاه‌ و هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سنندج با اشاره به مزیت‌های مرز باشماق به عنوان مرز رسمی تردد زوار اربعین برای سومین سال متوالی، اظهار کرد: این سفر زیارتی برای استان برکات زیادی داشته و لازم است همه مدیران با تمرکز بیشتر در راستای تقویت زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات بهتر برای پذیرایی مطلوب از زوار اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه به برکت سفرهای اربعین چندین هزار میلیارد تومان پروژه تاکنون بهره‌برداری شده و خواهد شد، تعامل و هماهنگی و ارتباط موثر بین دولت و فعالان اقتصادی بخش خصوصی را ستود و پیگیری ایجابی موضوعات را منتج به نتیجه و دارای بازخورد عنوان کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: اربعین حاوی جلوه‌های زیبای وحدت و برادری و ارادت به اهل بیت است که این مهم به عنوان یک موضوع پژوهشی در ابعاد اقتصادی، گردشگری، مذهبی و معنوی باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه باشماق مریوان یکی از مرزهای ۶ گانه مشترک با عراق برای تردد زائران اربعین حسینی تعیین شده است، اضافه کرد: این مرز به واسطه آب و هوا و زیبایی منحصر بفرد طبیعی، تفاوت زیادی با سایر مرزها دارد باید به خوبی معرفی و از این فرصت طلایی بهره برد.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در این هفته زائران اربعین به‌صورت رایگان از مرز باشماق به سلیمانیه عراق با هماهنگی و هزینه تقبل شده از سوی اتحادیه میهنی، منتقل می‌شوند.

استاندار کردستان در ادامه سعه صدر را لازمه پذیرش مسئولیت و یکی از مهمترین ویژگی های مدیران بیان کرد و افزود: افرادی که این ظرفیت را ندارند بهتر است مسئولیتی قبول نکنند.

بررسی مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی شهرستان بانه مستقر در شهرک صنعتی در ارتباط با تقویت آنتن دهی شبکه همراه و اینترنت و بهبود جاده دسترسی و ورودی، محصور نمودن شهرک و جدول کشی داخل شهرک به منظور هدایت روان آبها، ایجاد سایت پسماند صنعتی و جمع آوری زباله، تامین ایستگاه اطفاء حریق و آتش نشانی، ساماندهی تصفیه خانه صنعتی، رفع نواقصی چون کمبود فضای سبز و عدم وجود تابلو و سر درب شهرک صنعتی، عدم تفکیک سندهای صنعتی مستقر در شهرک از جمله دستور کارهای جلسه مذکور بود که مواردی تصویب و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha