نقش فعال شهروندان تهرانی در پیشگیری از جرم و جنایت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: شهروندان تهرانی در پیشگیری از جرم، جنایت و امنیت محلات مشارکت جدی و نقش پررنگی دارند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور در گفت و گویی با اشاره به همکاری شهروندان با پلیس برای پیشگیری جرائم، اظهار کرد: طرح امنیت محله محور با حضور فرمانده مقتدر کل انتظامی کشور مطرح و به صورت ویژه به همه رده‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: ما توانستیم نقش مردم را در پیشگیری از جرم احیا کرده و مسئولیت اجتماعی را بالا ببریم؛ روزهای اول انجام ماموریت، جلسات بسیار متعددی برگزار شد که فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز بر انجام جهادی، ایثاری و درست این ماموریت تاکید داشتند.

این مقام انتظامی افزود: کلانتری‌های ما به صورت تخصصی اقدامات و خدمات را به مردم ارائه می‌دهند، از جمله بحث دایره قضایی که با حضور مراجعان، چه از طریق مراجع قضایی و چه از طریق ۱۱۰، همکاران ما در صحنه حضور پیدا می‌کنند؛ موضوعاتی مربوط به نزاع و درگیری، اختلافات، سرقت، تصادفات و هر موضوع دیگری را که نیاز به هماهنگی قضایی است توسط دایره قضایی انجام می‌شود.

سرهنگ قاسم‌پور تاکید کرد: بحث معاونت اجتماعی، یکی از اقدامات خوب پلیس به خصوص در چند سال اخیر است که همکاران متخصص در این قسمت مورد استفاده قرار می‌گیرند که همه تحصیلات عالی مشاوره‌ای داشته و می توانند خیلی خوب مداخله کرده و و از تبعات و درگیری‌ها پیشگیری کنند.

نقش فعال شهروندان تهرانی در پیشگیری از جرم و جنایت

وی با اشاره به اینکه پوشش انتظامی همه آیین‌های ملی و مذهبی با مجموعه پلیس پیشگیری است، افزود: پلیس پیشگیری یکی از مراکز تخصصی فراجاست که زیر مجموعه فرمانده انتظامی تهران بزرگ است که با مشارکت ۷۴ کلانتری، پلیس مترو، پلیس کوهستان، پلیس حفاظت فیزیکی، خدمات و وزارت‌خانه‌ها به صورت شبانه‌روزی در آیین‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح شهر خدمات رسانی می‌کند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: همچنین در بحث پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد با مجرمان و برهم‌زنندگان نظم عمومی، وظیفه پلیس پیشگیری است که در صحنه حضور پیدا کرده و برابر قانون اقدام کند.

این مقام انتظامی با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: جمع‌آوری معتادان،کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها نیز به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است؛ یکی از اقدامات مناسب و خداپسندانه، آموزش کار فنی به این افراد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha