معاون شهردار تهران: دستفروشان را ساماندهی می‌کنیم

تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: با تاکید شهردار پایتخت در صدد هستیم دست فروشان سطح شهر را ساماندهی کنیم.

محمدامین توکلی زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، پیگیر هستیم تا مراکزی برای دستفروشان ایجاد شود تا آنان بتوانند در آن محل‌ها به کسب درآمد خود بپردازند تا با ساماندهی؛ معیشت آنان دست نخورد.

وی از راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی و فصلی برای کسب دستفروشان در چند نقطه تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر بازارچه‌های خوبی برای ساماندهی کسب دستفروشان در برخی مناطق تهران ترتیب داده شده است تا آنان بتوانند برای معیشت خود تلاش کنند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: در حال حاضر اطراف امامزاده صالح در محله تجریش منطقه یک تهران و نیز چهارراه ولی عصر بازارچه‌هایی راه اندازی شده تا دستفروشان بتوانند با آرامش و بدون ایجاد دردسر برای شهروندان و اختلال ترافیکی درآمد و شد خودروها اقدام به کسب و کار کنند.

معاون شهردار: دستفروشان را در تهران جمع آوری نمی‌کنیم

توکلی زاده درباره اقدام به دستفروشی کسبه‌ای که جلوی مغازه خود بساط می‌کنند، اضافه کرد: حساب این دستفروشان از بقیه جداست چرا که فردی که مغازه دارد و تنها برای تبلیغ و فروش بیشتر کالای خود بساط می‌کند با آن دستفروشی که ملکی برای کسب ندارد متفاوت است این دسته از دستفروشان باید مدیریت شوند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی انجام شده با مسوولان نیروی انتظامی و فراجا با دستفروشانی که مغازه دار هستند برخورد خواهد شد تا از تجاوز به حریم شهر و پیاده روها جلوگیری شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای راه اندازی بازارچه های فصلی در ساعات شبانگاهی دارید یا خیر؟ گفت: ما از گذشته بازارچه فصلی برای دستفروشان داشته و هنوز داریم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در بسیاری از محلات تهران حجم انبوهی از دستفروشان مشاهده می شوند که با تمرکز در پیاده راهها علاوه بر ایجاد اختلال در آمد و شد رهگذران و سلب آرامش، اقدام به خرید و فروش کالای خود می کنند.

این دستفروشان در اطراف مکان‌های فرهنگی و مذهبی همچون امامزاده‌ها، تالارهای فرهنگی، مترو و اطراف میادین بزرگ بیشتر مشاهده می‌شوند، علاوه براین ساعات مشخصی بر کار این دستفروشان وجود ندارد و همه گاه چه در ساعات صبحگاهی و چه ساعات شبانگاهی در این مکان‌ها دیده می‌شوند.

گفته می‌شود بتازگی از تجمع و بساط کردن دستفروشان در چهار راه ولیعصر و اطراف تئاتر شهر توسط مأموران شهرداری جلوگیری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha