خبرنگاران نقش مهمی در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف انرژی دارند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: خبرنگاران در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف انرژی در جامعه نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، ناصر حسینی عصر پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران کرمانشاه که در محل شرکت گاز استان برگزار شد، افزود: در شرایط سخت تولید انرژی و مشکلات مربوط به مدیریت مصرف آن، نقش رسانه‌ها در مدیریت مصرف بسیار تاثیرگذار است چرا که آگاهی شهروندان در حوزه مصرف بهینه و مدیریت آن، با انجام رسالت جامعه خبری شکل می گیرد که در این راستا خبرنگاران در صف مقدم اطلاع رسانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید مردم را در اصلاح الگوی مصرف راهنمایی کنند، یادآور شد: براساس مطالعات صورت گرفته و تجارب به دست آمده در سال های اخیر، فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه های عمومی تأثیر مهمی را در کاهش مصرف گاز خانگی داشته است.

خبرنگاران نقش مهمی در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف انرژی دارند

حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، از خبرنگاری به عنوان شغل سختی که اجر و مزد آن تناسبی با این حرفه ندارد یاد کرد و گفت: اهل رسانه صمیمی ترین و مخلص ترین اقشار جامعه به شمار می روند که حق طلبی و حق مداری از ویژگی های مهم آنهاست.

وی با بیان اینکه درآمد خبرنگاران در ایران در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین تر است، یادآور شد: با وجود مشکلات متعددی که جامعه رسانه با آن مواجه هستند ولی با تمام وجود و با شهامت و صداقت همواره پای کار هستند که این امر از آنها نسان هایی ساخته است که قابل احترام و تکریم هستند.

خبرنگاران نقش مهمی در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف انرژی دارند

مدیرعامل شرکت گاز استان تفکر انتقادی خبرنگاران را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: مطالبه گری در کنار انتقاد سازنده ویژگی یک خبرنگار متعهد است از این رو انتظار می رود این مسئولیت خطیر با انتقاد سازنده، انعکاس دقیق و شفاف اطلاعات و در راستای تنویر افکار عمومی به درستی پاس داشته شود.

در ادامه این مراسم از جمعی از خبرنگاران فعال در حوزه گاز استان کرمانشاه قدردانی شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد، هم اکنون ضریب جمعیت روستایی بهره‌مند استان ۹۷.۵ و ضریب نفوذ حمعیت شهری نیز ۱۰۰ درصد است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha