گازرسانی به ۵۷ روستای استان کرمانشاه تا پایان امسال

کرمانشاه - ایرنا - با گازرسانی به ۵۷ روستای فاقد گاز در استان کرمانشاه تا پایان امسال شعله‌های گاز شادی بخش دل منازل یک هزار و ۴۴۸ خانوار ساکن در روستاهای محروم این استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهستانی و سخت گذر بودن برخی از مسیرها در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها در این مناطق، همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که به همت نیروهای شرکت گاز یکی پس از دیگری رفع شده و دورترین و سخت گذرترین روستاهای مرزی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

ناصر حسینی افزود: گسترش شبکه گاز، یکی از ارکان عدالت در خدمت‌رسانی نظام به شمار می‌رود که این امر در توسعه مناطق محروم شهری و روستاها و همچنین کاهش دغدغه‌های روستاییان به ویژه در حوزه توزیع عادلانه انرژی در مناطق محروم مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا در سال گذشته ۲۳۱ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شدند که با گازرسانی به این تعداد روستا، شمار روستاهای گازدار استان به ۲ هزار و ۲۴۶ روستا رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: سال‌ گذشته از سال های درخشان گازرسانی به مناطق مختلف استان کرمانشاه از جمله نقاط کوهستانی، سخت گذر و مرزی این استان بود به طوری که نه تنها گازرسانی به نقاط شهری به ۱۰۰ درصد رسید و همه شهرها گازدار و "سبز" شدند بلکه مردم شاهد یک جهش چشمگیر در گازرسانی روستایی بودند به طوری که ضریب گازرسانی به مناطق روستایی هم اکنون به ۹۷ درصد رسیده است.

حسینی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای کوهستانی و مرزی هم که پیشتر گازرسانی به آنجا با اما و اگر همراه بود، با تلاش مجموعه شرکت گاز استان، صاحب نعمت ارزان و شیرین گاز شدند ادامه داد: امسال پیش بینی شده است تا پایان شهریورماه به ۳۴ روستای استان با ۶۵۴ خانوار جمعیت گازرسانی انجام شود که در صورت تحقق این امر شمار روستاهای گازدار به ۲ هزار و ۲۸۰ روستا و ضریب نفوذ گازرسانی در روستاخای استان نیز به ۹۷.۶ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: هدف گذاری امسال شرکت گاز استان کرمانشاه، گازرسانی به ۵۷ روستاست که با گازرسانی به آنها شمار روستاهای گازدار استان به ۲ هزار و ۳۰۳ روستا و ضریب گازرسانی به ۹۸.۲ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گازرسانی استان کرمانشاه ادامه داد: به این ترتیب تمام روستاهای باقی مانده دارای مجوز گازرسانی استان که فاقد گاز است تا پیش از پایان امسال از نعمت گاز طبیعی برخوردار و شمار روستاهای گازدار به ۱۳۳ هزار و ۲۲۲ روستا خواهد رسید.

حسینی شمار روستاهای قابلیت گازرسانی در استان را ۲ هزار و ۴۰۴ روستا عنوان کرد و گفت: سرانه گازرسانی به ۱۰۱ روستای باقی مانده، آنها چهار برابر سرانه کشوری است و عمدتا کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha