۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۶
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85569379
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس فدراسیون: ام‌ام‌ای دیگر رشته رزمی زیرزمینی نیست

گرگان- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: رشته ام‌ام‌ای «MMA» (هنرهای ترکیبی رزمی) دیگر رشته زیرزمینی نیست و از زیر زمین به روی زمین آمده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا «افشین هادی‌چگینی» عصر پنجشنبه در حاشیه همایش مربیان ورزش‌های رزمی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوز فعالیت رسمی این رشته در قالب انجمن از وزارت ورزش و جوانان اخذ شده و تحت نظارت فدراسیون ورزش‌های رزمی است.

وی با اشاره به این که برای این ورزش یک دبیر انتخاب شده، بیان کرد: رشته‌های زیرزمینی باید با این انجمن هماهنگ باشند و مجوز فعالیت بگیرند.

وی در خصوص برخی اعزام‌های برون مرزی بدون مجوز، خاطرنشان کرد: البته ما نظارت کامل بر رشته‌های زیر مجموعه خود داریم، اما برخی سبک‌ها در قالب توریست به خارج می‌روند و در مسابقات شرکت می‌کنند که هیچ جایگاه و اعتباری از نظر فدراسیون ندارند.

رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: اگر چنانچه مشاهده شود، سبکی بدون مجوز شورای برون مرزی و بدون هماهنگی ما اقدام به اعزام ورزشکاران کرده در کمیته انضباطی فدراسیون که متشکل از قضات خبره دستگاه قضایی هستند و در کمیته‌های بدوی و استیناف هم بکارگیری شده‌اند، با متولیان برخورد خواهیم کرد.

هادی‌چگینی افزود: البته به شدت از زمان ریاست سابق فدراسیون رصد کامل در خصوص رشته‌ها و سبک‌های زیرزمینی داریم که در صورت مشاهده، از طریق دستگاه قضایی با آنان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: از زمان مدیریت جدید در فدراسیون، گام‌های بلندی در خصوص ساماندهی سبک‌ها برداشته شده که نتایج آن با بررسی‌های میدانی به زودی نمایان می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از سیاست‌های جدید این دوره مدیریتی در فدراسیون، برون‌سپاری فعالیت‌هایی است که به همین منظور بنا داریم استان‌های مختلف را منطقه‌بندی کنیم و به صورت دوره‌ای هر رییس هیات استان، یک دوره ریاست منطقه خود را برعهده بگیرد.

رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رشته‌های ملی که دارای انجمن هستند، به صورت لیگ منطقه‌ای و سپس کشوری برگزار خواهند شد.

هادی‌چگینی بیان کرد: با این کار در واقع استان‌ها در تصمیم‌گیری و فعالیت‌های فدراسیون سهیم خواهند شد.

وی اظهار کرد: مهمترین برنامه فدراسیون اعزام تیم‌های ملی در رشته‌های پنچاک‌سیلات، ام‌ام‌ای و سامبو به مسابقات داخل سالن در آذر ماه سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: اردوی ملی‌پوشان این رشته‌ها اول شهریور ماه آغاز خواهد شد و اعزام‌ها با هماهنگی و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صورت خواهد گرفت.

رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی در خصوص تعداد ورزشکاران سازمان یافته این فدراسیون گفت: براساس آمارهای فدراسیون پزشکی ورزشی، اکنون ۵۰۰ هزار عضو داریم، اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد این رقم با توجه به فعالیت ورزشکاران و باشگاه‌ها به یک میلیون نفر می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha