صدور اسناد تک‌برگ زمین های کشاورزی کرمانشاه ۵۴ درصد افزایش یافت

کرمانشاه – ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از رشد ۵۴ درصدی صدور اسناد تک برگ زمین های کشاورزی استان خبر داد و از آن به عنوان یکی از موفقیت‌های استان در اجرای برنامه سنددار کردن زمین های کشاورزی یاد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، طهماسب نجفی در جلسه حدنگاری زمین های استان از مسوولان و کارکنان اداره کل ثبت و اسناد املاک، جهاد کشاورزی و امور اراضی استان و شهرستان‌ها به دلیل عملیاتی کردن صدور اسناد تک برگ و مفروض برای زمین های کشاورزی تقدیر کرد.

وی ادامه داد: کسب رتبه سوم کشوری در رشد صدور اسناد زمین های کشاورزی استان در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ معنا بخشیدن به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در انجام مدیریت جهادی و جهش در بخش‌های مختلف برنامه‌های کشور است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، طی سال اخیر سند دار شدن زمین های استان از ۱۶ به ۷۰ درصد رشد یافته است.

نجفی یادآور شد: بخش زیادی از دعاوی حقوقی مربوط به املاک کشاورزی و منازعات محلی مربوط به عدم مشخص بودن مرزهای زمین های کشاورزی به صورت مستند بوده که با اجرای کامل برنامه فوق برای همیشه این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی در ادامه جلسه همچنین انجام ۹۸ درصد رفع تداخلات زمین ها را از اقدامات مهم جهاد کشاورزی استان برشمرد.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha