استاندار قم: آزادگان نام خود را به عنوان قهرمانان سربلند وطن جاودانه کردند

قم - ایرنا- استاندار قم با صدور پیامی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهمن اسلامی آورده است که آنان نام خود را به عنوان قهرمانان سربلند و عزتمند وطن جاودانه کردند.

دراین پیام که نسخه ای از آن روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت ، آمده است: ۲۶ مرداد ماه، یادآور ایثار و جانفشانی آزادگان عزیزی است که در اوج مظلومیت اما سربلندانه و باشکوه سال‌ها دوران سخت اسارت و رنج هجران را در زندان های دشمن بعثی تحمل نموده و نام خود را به عنوان قهرمانان سربلند و عزتمند وطن و نماد حقانیت و اراده مصمم و تسلیم ناپذیر ملت ایران در برابر دشمنان را ثبت و جاودانه کردند.

سید محمد آقامیری دراین پیام آورده است: غیور مردانی که تجسم عینی غیرت و فداکاری، مصداق بارز صبر و مقاومت در پای باورها و اعتقادات و به فرموده رهبری عزیز در زمره "آزموده ترین فرزندان این ملت و شایسته ترین افراد برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی" هستند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والا مقام به ویژه شهدای مظلوم آزاده، سالروز ورود تاریخی آزادگان به میهن عزیز اسلامی را به همه دلاور مردان آزاده به ویژه آزادگان صبور و سرافراز استان قم و خانواده‌های محترم آنان تبریک و تهنیت عرض می نمایم. عزت، سعادت و عاقبت بخیری این عزیزان را تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و در پرتو آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

به گزارش ایرنا، ۲۶ مرداد سالروز آزادی اولین گروه از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

اولین گروه آزادگان در روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی بازگشتند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی نموده و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha