۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85569637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اثر هنرمندان بوشهری به جشنواره فیلم مستند بین المللی راه یافت

بوشهر-ایرنا- "آخرین کوسه نهنگ" اثر هنرمندان بوشهری "رامتین و رشاد بالف" به جشنواره "وایلد اسکرین" به عنوان معتبرین‌ترین جشنواره فیلم مستند دنیا در حوزه محیط زیست راه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این اثر فاخر به عنوان ۳۰ اثر برتر در بین ۳۰۰ اثر ارسال شده در جشنوار پذیرفته شده است.

جشنواره wildscreen جشنواره بین المللی پیشرو در جهان در مورد فیلم‌های طبیعت است که هر ۲ سالانه در ماه اکتبر در بریستول انگلستان برگزار می شود.

این جشنواره در سال ۱۹۸۲ شروع به فعالیت نمود که در آن فیلمسازان و پخش کنندگان فیلم حیات وحش از نقاط مختلف جهان برای مشاهده آخرین تولیدات، بحث در مورد موضوعات مورد علاقه متقابل، تبادل نظر و رقابت ملاقات می‌کنند.
مستند آخرین کوسه نهنگ پیش از این در جشنواره‌های مختلف ملی از جمله جشنواره‌های فیلم سینما حقیقت و فیلم فجر موفق به کسب رتبه شده بود.

نویسنده و کارگردان "آخرین کوسه نهنگ" در گفت و گو با ایرنا گفت: این اثر روایتی شاعرانه ماجرای یک کوسه نهنگ است که عشقش را در دریا جست و جو می‌کند و خانواده‌اش را گم کرده است.

بیشتر بخوانید

۱۰۰ ثانیه نفس‌گیر با کوسه‌نهنگ‌های خلیج فارس

فیلم | هم‌نفس با کوسه‌نهنگ‌های خلیج فارس

رامتین بالف افزود: این اثر زندگی آبزیان و رنج‌هایی دریانوردان در دریا مثل حوادث دریایی را به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: کوسه نهنگ در جست و جوی حوادث دریا مخاطب را به تماشای آلودگی‌های نفتی و دریایی می‌کشاند.

فیلمبرداری مستند ۶۵ دقیقه‌ای «آخرین کوسه نهنگ» حدود ۶ سال زمان برده و فیلمبرداری‌ آن در خلیج‌فارس و جزیره‌های بوشهر انجام شده است.

عوامل مستند «آخرین کوسه نهنگ» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده رامتین بالف، فیلمبردار، تدوین گر و صداگذار، رشاد بالف، دستیار فیلمبردار کوشیار یزدانی ، مدیر تولید عباس مطاف و دستیار تهیه، معصومه شهریاری، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

رامتین بالف همچنین ساخت مستندهای "رودخانه‌های لیان"، "روی پوست نهنگ"، "نای بست"، "فراموش خانه"، "قطرات بلورین" را برعهده داشته است.

به گزارش ایرنا، جشنواره وایلد اسکرین در شهر بریستول در جنوب کشور انگلستان که به علت تولید انواع مستندهای شاخص زیست محیطی به هالیوود سبز شهرت دارد، برگزار می شود.

وایلد اسکرین بعنوان معتبرترین و بزرگترین جشنواره حیات وحش دنیا شناخته می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha