۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 5515
کد خبر: 85569660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غنای فرهنگ مشترک در منطقه؛ رئیس موسسه اکو با رئیس موزه تاجیکستان دیدار کرد

تهران- ایرنا- با هدف تبادل بیشتر همکاری و هم‌فکری در بین موزه‌های منطقه اکو، رئیس موسسه فرهنگی اکو با رئیس موزه ملی تاجیکستان در شهر دوشنبه دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، سعد خان رئیس موسسه فرهنگی اکو که به‌منظور تحکیم پیوندهای فرهنگی بین جمهوری تاجیکستان و موسسه فرهنگی اکو به این کشور سفر کرده است، با فرشاه ابراهیم‌زاده رئیس موزه ملی تاجیکستان در شهر دوشنبه دیدار کرد.

در این دیدار طرفین درخصوص پاسداری و حفظ تنوع فرهنگی تاجیکستان، بحث و گفت‌وگو کردند و تاکید داشتند که ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای همکاری میان موسسه فرهنگی اکو و موزه ملی تاجیکستان وجود دارد.

کشور تاجیکستان به عنوان یکی از اعضای موسسه فرهنگی اکو، دارای گنجینه های فرهنگی غنی است که می‌تواند بر غنای فرهنگ مشترک در منطقه اکو بیفزاید. به همین دلیل سعد خان پیشنهاد کرد موزه ملی تاجیکستان میزبان برگزاری جلسات روسای موزه‌های ملی کشورهای عضو اکو شود.

هدف از این پیشنهاد، تبادل بیشتر همکاری و هم‌فکری در بین موزه‌های منطقه اکو است. همچنین سعدخان ایده برگزاری و سازماندهی یک نمایشگاه سیار از کارهای هنری و فرهنگی در سراسر کشورهای عضو سازمان اکو را پیشنهاد داد.

این نمایشگاه می‌تواند فرهنگ غنی تاجیکستان و سایر کشورهای عضو را به نمایش بگذارد و در نهایت منجر به توسعه درک متقابل در میان تنوع فرهنگی و جمعیتی منطقه اکو شود.

رئیس موزه ملی تاجیکستان از این پیشنهادات استقبال کرد.

هیات موسسه فرهنگی اکو، طی این بازدید از بخش‌های مختلف موزه بازدید کرد و با میراث و فرهنگ کشور تاجیکستان بیشتر آشنا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha