۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1062
کد خبر: 85568029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار رئیس موسسه فرهنگی اکو با وزیر فرهنگ تاجیکستان

تهران- ایرنا- رئیس موسسه فرهنگی اکو در گامی مهم جهت تقویت همکاری‌های فرهنگی میان کشورهای عضو موسسه فرهنگی اکو با وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان دیدار کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، دکتر سعد خان، رئیس موسسه فرهنگی اکو در گامی مهم جهت تقویت همکاری‌های فرهنگی میان کشورهای عضو موسسه فرهنگی اکو و سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، در شهر دوشنبه با مطلوبه‌‎خان ستاریان، وزیر محترم فرهنگ جمهوری تاجیکستان دیدار کرد.

طی این دیدار ستاریان علاقه خود را برای تعمیق هر چه بیشتر روابط با موسسه فرهنگی اکو ابراز کرد و بر تعهد کشور تاجیکستان جهت مشارکت فعال در برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی آتی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار سعد خان و خانم ستاریان در خصوص ارتقاء برنامه های تبادلات فرهنگی، حفظ میراث فرهنگی و تقویت همکاری های هنری در منطقه اکو گفتگو و تبادل نظر کردند در این نشست طرفین بر تعهدات خود جهت یافتن راه های جدید برای انجام پروژه های مشترک که منجر به گسترش و اشاعه فرهنگ غنی تاجیکستان می گردد، تاکید کردند.

رئیس موسسه فرهنگی اکو، به منظور توسعه هر چه بیشتر این روابط از وزارت فرهنگ تاجیکستان درخواست کرد که به منظور امضای تقاهم نامه با موسسه فرهنگی اکو، یک مرکز فرهنگی ملی به عنوان واحد هماهنگی موسسه فرهنگی اکو در تاجیکستان معرفی شود. هدف از این اقدام تسهیل در ایجاد ارتباط بین موسسه فرهنگی اکو و نهادهای فرهنگی تاجیکستان است.

به علاوه، رئیس موسسه فرهنگی اکو پیشنهاد کرد که موسسه علاقه‌مند است که یک نمایشگاه عکس از کشورهای عضو اکو به منظور جذب گردشگر در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب در ماه اکتبر ۲۰۲۴ در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، برگزار شود.

همچنین سعد خان پیشنهاد کرد که وزارت فرهنگ تاجیکستان میزبانی برگزاری جلسات فرهنگی سازمان اکو باشد که قرار است هر دو سال یک بار برگزار شود. می توان به جلسات روئسای تلویزیون و رادیوی ملی ، روئسای کتابخانه ها و رسانه های خبری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اشاره کرد که هدف اصلی از برگزاری این جلسات، تسهیل همکاری و همفکری در بین نهادهای فرهنگی منطقه اکو است.

وزیر فرهنگ تاجیکستان از تمامی پیشنهادات رئیس موسسه فرهنگی اکو استقبال کرد و بر تعهد مشترک هر دو طرف در ارتقاء همکاری های فرهنگی و توسعه درک متقابل در منطقه اکو تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha