کمیسیون صنایع و معادن مجلس اصلاح سیاستهای ارزی را پیگیری می‌کند

مشهد- ایرنا- رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستهای ارزی کشور اشتباه است و کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز به دنبال رفع مشکلات در قالب قانون و نظارت بر اجرای آن است و وزیر اقتصاد کنونی نیز اذعان دارد که سیاستهای ارزی اشتباه است و باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، رضا علیزاده روز جمعه در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی و تشکلهای اقتصادی خراسان رضوی که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد افزود: طی چهار دهه گذشته کشور پیشرفتهای زیادی در برخی حوزه‌ها داشت به ویژه در حوزه بین الملل و مسائلی که کشور را درگیر کرده بود، گام‌های بلندی برداشت اما در مورد مسایل اقتصادی و دغدغه‌های کنونی فعالان این بخش شاید نتوانسته اقدامات موثر زیادی انجام دهد.

وی با بیان این که کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تا انتها بر اصلاح سیاستهای ارزی و تک نرخی شدن ارز پافشاری خواهد کرد ادامه داد:در کشور ناترازی انرژی وجود دارد و اگر سرمایه‌گذاری موثری در حوزه افت فشار گاز صورت نگیرد، این مشکل فراگیر خواهد شد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به وزیر پیشنهادی نفت نیز گفته شده است که باید از صنایع پتروشیمی برای سرمایه گذاری در حوزه انتقال گاز کمک گرفته شود و در مقابل به این صنعت تعهد دهد که گاز آنها قطع نخواهد شد تا تشویق به سرمایه گذاری در این حوزه شوند.

علیزاده افزود: در صورتی که شرایط کنونی به درستی مدیریت و فضای بین المللی باز شود، شاید بتوان راه ۱۰ ساله را یک ساله طی کرد، انتظارات از کابینه دولت جدید در دست بررسی است و فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

وی به نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی حوزه اشاره و اضافه کرد: انتظارات همه اعضا از وزیران منطقی بود، از وزیر پیشنهادی صمت انتظار می‌‍رفت که بین حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت تعادل ایجاد کند و ارتباط آنها را با وزراتخانه های اقتصادی دیگر به نحوی تنظیم کند تا تعادل حفظ شود.

علیزاده اظهار کرد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی دولت در حوزه صنعت و معدن رای مثبت داد اما از او انتظار دارد که با درایت و به کارگیری معاونان و مدیران کارآمد به خوبی بتواند کشور را مدیریت کند.

وی با بیان این که ۹۵ درصد از اقتصاد خراسان رضوی متعلق به بخش خصوصی است گفت: این مهم از یک سو یک امتیاز برای استان محسوب می شود و از سوی دیگر این دغدغه وجود دارد که خراسان رضوی نتوانسته سهم خود را از اقتصاد کشور به دست آورد، در این شرایط انتظار می رود با بدنه قوی تشکلهای بخش خصوصی این استان، بتوان زنجیره فولاد را در آن تکمیل کرد قبل از این که ذخایر سنگ آهن در این منطقه به پایان برسد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهتر است برخی از صنایع مادر متناسب با شرایط اقلیمی خراسان رضوی در این استان ایجاد شوند و شرکتهایی که در این بخش سرمایه گذاری می کنند، درآمدهای خود را به استان بازگردانند و به خارج از استان ارسال نکنند.

علیزاده اظهار کرد: به شدت معتقد به تک نرخی شدن ارز و رفع ناترازی انرژی در کشور هستیم، باور داریم که باید قفل تسهیلات بانکی بر روی بخش تولید باز شود لذا همت کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر این مهم استوار خواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha