۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85569739
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شاهرود: پیاده‌روی اربعین نشانه زنده‌بودن مکتب سیدالشهداء است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود پیاده‌روی اربعین را نشانه زنده‌بودن مکتب سیدالشهداء دانست و گفت: شهیدحاج‌قاسم سلیمانی امنیت کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه افزود: اربعین و عاشورای حسینی طی ۱۴۰۰ سال هیچ‌گاه کهنه و فراموش نشده است بلکه هر سال باشکوه‌تر تکریم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درس‌های گران‌سنگی از کنگره عظیم جهانی اربعین می‌توان گرفت، ابراز کرد: این پیاده روی وحدت، همدلی، ایثار، فداکاری و همچنین زیست در شرایط سخت در کنار کرامت مردم عراق را ترویج می‌کند.

امام جمعه شاهرود: پیاده‌روی اربعین نشانه زنده‌بودن مکتب سیدالشهداء است

حجت الاسلام امینی نقش مردم و مسوولان در تسهیل‌گری برای حضور زائران را مهم برشمرد، اظهار کرد: برگزاری آیین‌های محرم و صفر به ویژه پیاده‌روی اربعین رزمایشی برای زمان ظهور امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین تمرین جهانی‌شدن است، ابراز کرد: امروزه برگ کوچکی از جهانی‌شدن معنوی و الهی امت اسلامی را می‌توان در اربعین مشاهده کرد که باید قدر آن را دانست.

آزمون بزرگ مجلس شورای اسلامی

امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز دولت و مجلس شورای اسلامی در آستانه آزمون بزرگی در معرفی وزیران و تایید یا رد کردن آنها قرار دارند که این برهه از زمان برای ملت ایران بسیار حساس است.

وی، پاکدستی، امین، کاربلدی، مردم‌داری و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی را از جمله ویژگی‌های ضروری برای وزیران برشمرد و افزود: مجلس به توصیه رهبر معظم انقلاب با دولت تعامل داشته باشد، نه به آن معنا که در بررسی‌ها سهل‌انگاری کند.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: اجرای برخی مسایل امروزی در حوزه امنیتی، سیاسی و اقتصادی منوط به استقرار دولت است که مجلس باید هر چه سریع‌تر این امر را محقق کند.

وی به اجرای دموکراسی دروغین غربی‌ها در غزه، یمن و حتی انگلیس اشاره کرد و گفت: برخی افراد افراطی و بی انضباط انگلیسی به خانه و مسجدها حمله می‌کنند و مسلمانان را مورد توهین قرار می‌دهند، این تخریب، تهدید و وحشت‌آفرینی‌ها در کشور پرمدعای دموکراسی دروغین روی می‌دهد.

امام جمعه شاهرود به مناسبت ۳۱ مرداد سالروز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد محور اصلی خوبی‌ها و فرمانده آن امام جماعت است. اگر کسی غیر از آن عمل کند، در ولایتمداری او باید شک کرد.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت و بسیج ۲ محور اصلی مسجد هستند، افزود: خادمیاران رضوی، مراکز نیکوکاری و امدادهای محله، همه باید بازوی امام جماعت مساجد باشند.

خطیب جمعه شاهرود به ۲۸ مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکا علیه مردم ایران اشاره کرد و گفت: رهبران و انقلابیون آن زمان به خطر و توطئه دشمنان خارجی توجه نداشتند و این کودتا لطمه‌های زیادی بر کشور وارد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha