۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85569819
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

غرق‌شدن جوان شناگر در دریاچه تار دماوند

۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85569819
غرق‌شدن جوان شناگر در دریاچه تار دماوند

دماوند - ایرنا -  بی‌احتیاطی و عدم توجه به هشدارها و ضوابط منطقه باز هم حادثه آفرید و یک جوان شناگر در دریاچه تار دماوند غرق شد که تاکنون خبری از فرد غرق شده یافت نشده است.

به گزارش ایرنا ، نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند روز جمعه گفت: با وجود هشدارهای قبلی و نصب تابلو و تحویل بروشور و تذکرات محیط بانان مبنی بر ممنوعیت شنا در دریاچه تار متاسفانه دو جوان ظهر امروز جهت شنا وارد دریاچه تار می‌شوند.

غرق‌شدن جوان شناگر در دریاچه تار دماوند

وی افزود: یکی از آنها غرق می‌شود که فرد همراه موضوع را به پاسگاه محیط بانی دریاچه تار اطلاع می‌دهد و بلافاصله تیم غواص که جهت جهت گردش در منطقه حضور داشتند، جهت امدادرسانی وارد عمل می‌شوند که متاسفانه تاکنون نتوانستند فرد غرق شده را پیدا کنند.

غرق‌شدن جوان شناگر در دریاچه تار دماوند

میرزاکریمی ادامه داد: مراتب به ستاد مدیریت بحران و هلال احمر شهرستان جهت اقدامات لازم گزارش شده است و جستجو ادامه دارد.

پیش از این رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند گفته بود: با ساماندهی گردشگری در اثر طبیعی ملی دریاچه تار دماوند،منطقه برای طبیعت گردی از ۱۶ خردادماه الی ۱۵ شهریورماه بازگشایی شد.

میرکریمی به خبرنگاران گفت: در تاریخ های یادشده بازدید از اثر ملی و طبیعی دریاچه تار با رعایت قوانین و ضوابط منطقه برای عموم آزاد است و با توجه به صعب العبور بودن مسیرهای دسترسی ، جاده غربی منطقه (دماوند، روستای چنار شرق) که مناسب تر است در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

وی توضیح داد: اثر طبیعی ملی دریاچه تار از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان متبوعه است و متأسفانه در سالهای گذشته گردشگری بی‌ضابطه نظیر،تخریب، رها کردن زباله، تردد و ورود به حاشیه دریاچه با خودرو و موتورسیکلت، بروز حوادث متعدد و غرق شدگی و ناهنجاری‌های اجتماعی به منطقه آسیب وارد شده بود.

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند ادامه داد: با احداث پاسگاه محیط بانی جدید و اعمال ضوابط و مقررات سازمانی اقدامات لازم جهت ساماندهی در حال انجام است.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha