توجه به جنگ نرم از ملزومات پیروزی بردشمنان است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: توجه به جنگ نرم و روانی از ملزومات پیروزی بر دشمنان است و نباید از آن غفلت شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: وقتی جنگ سخت بین ۲ گروه رخ می دهد طرفین از جنگ روانی استفاده می کنند و در هیچ برهه ای نبایداز توجه به جنگ نرم و روانی دشمنان غافل شد تا پیروزی حاصل شود.

وی با اشاره به جنگ صفین و حیله عمر و عاص افزود: در طول تاریخ دشمنان با استفاده از حیله ها، فریب و اختلاف افکنی و ایجاد انشقاق درصدد تضعیف نیروهای طرف مقابل و پیروزی بوده اند.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: از ابتدای انقلاب ملت ایران را از درگیری با امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی غاصب می ترساندند و ترس و واهمه را به ما القا می کردند، این جریان و این نوع اقدام جنگ نرم بود که امام (ره) در این جنگ پیروز شدند و این ترس و واهمه را از ملت ایران صلب کردند.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: امام راحل ثابت کردند که اگر ما به توان خودمان و خداوند متکی باشیم می توانیم با این افراد رو در رو و درگیر شویم و در این ۴۵ سال که انقلاب اسلامی در مقابل آنان ایستاده بیانگر این است که آنان آنگونه که خود را بزرگنمایی می کردند نیستند.

وی با بیان اینکه حزب الله هیمنه استکبار را شکسته است بیان کرد: حماس نیرویی است که اینها با این همه قدرت نمایی نتوانستند به این گروه آسیب بزنند و آن را از بین ببرند.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: دشمنان در قالب جنگ نرم در اقتصاد هم ما را از غرب و قدرتهای استکباری می ترسانند از جنبه های سیاسی هم همین اقدامات را پیگیری و در قالب فرهنگی هم در این زمینه تلاش می کنند.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: در عرصه های فرهنگی هم نباید از میدان فرار کرد و باید ایستادگی کرد چرا که انقلاب اسلامی و فرهنگ ما می تواند در برابر جنگ نرم دشمن ایستادگی کند.

وی بیان کرد: تسلیم شدن باعث می شود دشمن به هدفش برسد و باید در تمام میدانهای نبرد سیاسی اقتصادی و فرهنگی ایستادگی کرد.

وی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: در طول جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس هم از ایران هم از عراق افرادی به اسارت گرفته شدند و ۶۷ درصد اسرا عراقی بودند و بقیه رزمندگان ایرانی بودند که در زندان بعثی تمام دردها و شکنجه ها را تحمل کردند و در نهایت از زندان آزاد شدند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: آزادگان ایران اسلامی در زندانهای رژیم بعثی واقعا آزاده بودند و عراقی ها در دست آنان اسیر بودند.

وی اضافه کرد: ۴۳ هزار نفر اسیر و آزاده سرافزار داشتیم که نصف آنها نامشان به صلیب سرخ جهانی اعلام نشده بود و در نهایت بعد از این همه خباثت بعثی ها نام آنها اعلام شد.

به گزارش ایرنا آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه با حضور مردم نمازگزار این هفته در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha