۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85570020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرانسه حمله شهرک نشینان صهیونیستی به  کرانه باختری را "غیرقابل قبول" خواند

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه فرانسه حمله شهرک نشینان صهیونیستی به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی را «غیرقابل قبول» خواند و نسبت به تأثیر احتمالی آن بر مذاکرات آتش بس غزه هشدار داد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از " الجزیره انگلیسی", استفان سژورنه در قدس اشغالی، یک روز پس از حمله به روستای جیت، در کرانه باختری اشغالی، گفت: «هر اقدامی که روند مذاکرات را برای توافق آتش‌بس به خطر بیندازد، غیرقابل قبول است.

به گزارش ایرنا, بیش از یکصد شهرک نشین اسرائیلی پنجشنبه شب به روستای جیت در نزدیکی شهر قلقیلیه یورش بردند و اقدام به آتش زدن خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان کردند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، یک فلسطینی به ضرب گلوله شهرک نشینان اسرائیلی که نقاب زده بودند، شهید و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

منابع خبری جمعه گذشته نیز گزارش داده بودند که شهرک‌نشینان اسرائیلی با حمله به چهار فلسطینی که به اشتباه وارد یک شهرک آنها شده بودند، فلسطینی ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، شهرک‌نشینان اسرائیلی خودروی آنها را آتش زدند و یکی از فلسطینی‌ها را به شدت زخمی کردند که روانه بیمارستان شد.

آمریکا در چند ماه گذشته تعدادی از شهرک نشینان اسرائیلی را تحریم کرده و اتحادیه اروپا پس از این اقدام آمریکا، تحریم‌هایی علیه شهرک نشینان افراطی اسرائیلی که به صورت مداوم به شهروندان فلسطینی در کرانه باختری حمله می‌کنند، وضع کرده است.

تحریم‌ها شامل انجمن شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی، فعالان خشونت طلب تزاو که مسئول جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است و سازمان افراطی او لهاوا که برای پاکسازی قومی فلسطینیان تبلیغ می‌کند، است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha