ادوات و محصولات کشاورزان متخلف در همدان بدلیل استفاده از فاضلاب توقیف شد

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: ادوات و محصولات هشت کشاور متخلف که از فاضلاب و آب های نامتعارف برای آبیاری محصول استفاده کرده بودند توقیف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مخفی روز ششنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: استفاده از آب‌های نامتعارف و فاضلاب‌ها برای آبیاری مزارع کشاورزی به ویژه سبزی و صیفی‌جات که با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد، ممنوع است.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد قانونی با استفاده کنندگان از فاضلاب برای محصولات کشاورزی اظهار کرد: بنابراین بازدیدها و گشت‌زنی هایی برای شناسایی کشاورزان متخلف که از فاضلاب برای آبار مزارع استفاده می کنند از ۲ هفته پیش صورت گرفت.

فرماندار همدان همچنین گفت: بر اساس مصوبات کارگروه بهداشت و درمان شهرستان و دستور دادستانی مبنی بر امحای محصولات آلوده که با فاضلاب خام در پایین دست شهر همدان و روستاهای پایین دست آبیاری می‌شوند، اقدامات پیشگیرانه به عمل آمد.

مخفی اضافه کرد: تیم اعزامی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های متولی از جمله فرمانداری، دادستانی، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و آب و فاضلاب اقدام به پایش و سرکشی از مزارع کردند.

وی از شناسایی هشت کشاورز متخلف در این زمینه خبر داد و بیان کرد: تیم اعزامی نسبت به برخورد با کشاورزان متخلف اقدام کرده و با دستور دادستانی موتور آلات و محصولات کشاورزی آنها توقیف شد.

فرماندار همدان گفت: به دنبال شکایت مراکز بهداشتی، تاکنون برای ۹۵ کشاورز متخلف شهرستان همدان در دادستانی پرونده قضایی تشکیل شده است.

مخفی با تأکید بر اینکه برخورد با این سودجویان ادامه دارد، اضافه کرد: اجازه ورود محصولات کشاورزی ناسالم و غیر بهداشتی به بازار را نمی‌دهیم.

به گزارش ایرنا، وسعت اراضی کشاورز استان همدان به بیش از یک میلیون هکتار می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha