یک تیر و دو نشان باران در خراسان شمالی 

بجنورد-ایرنا- بارش باران که صبح امروز(شنبه) در مناطق مختلف خراسان شمالی آغاز شده سبب لطافت هوا شد، گرد و غبار آسمان را شست و روح تازه به کالبد شهر و روستاها دمید. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش باران در آخرین روزهای مردادماه، هوای مناطق مختلف خراسان شمالی را بهاری کرد، خنکای هوا تا اواسط هفته آتی در استان ماندگار است و مردم می توانند از آن لذت ببرند.

مردم خراسان شمالی در روزهای اخیر افزایش دمای هوا تا بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه کردند، گرمایی که بی سابقه بود و زورنمایی تابستان را در مردادماه به اوج رساند، اما این روزها جولان گرما کاهش یافته و هوای خنک و دلپذیر همنشین مردم شده است.

باران از صبح امروز مناطق مختلف خراسان شمالی را دربر گرفته است و علاوه بر حاکم شدن هوای بهاری، گرد و غبار را شهر زدوده است، برگ های خیس و خیابان های باران خورده، تصویری زیبا را به نمایش گذاشته است.

یک تیر و دو نشان باران در خراسان شمالی 

کاهش ۱۰ درجه ای دما

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی در این باره گفت: دمای هوا در روزهای آتی هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

مظاهر عظیم زاده اظهار کرد: سامانه جدید بارشی از دیروز استان را تحت تاثیر قرار داده که سبب بارش باران در مناطق مختلف شد، فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در نوار غرب و نیمه جنوبی استان پیش بینی شده است.

وی گفت: دمای هوا در مناطق مختلف استان با فعالیت این سامانه بارشی، روند کاهشی خواهد داشت و مردم استان تا اواسط هفته آتی کاهش دمای هوا به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

یک تیر و دو نشان باران در خراسان شمالی 

نفس تازه به خراسان شمالی

بارش باران همچنین شبب شد کیفیت هوای استان که به علت وزش باد و خیزش گرد و غبار در وضعیت ناسالم قرار داشت، از صبح امروز در شرایط سالم قرار گیرد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: وزش باد و خیزش گرد و غبار در روز گذشته، کیفیت هوای استان را در برخی ساعات در وضعیت ناسالم قرار داد.

حسین هراتی با بیان اینکه روز گذشته به علت مشکلات فنی، داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان قابل دستیابی نبود اما گرد و غبار در آسمان قابل مشاهده بود.

وی خاطرنشان کرد: صبح امروز با بارش باران، کیفیت هوای استان در وضعیت سالم و قابل قبول رسید.

به گزاش ایرنا در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ پی پی ام هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در چهار نقطه قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست استان مستقر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha