خنکای هوای خراسان شمالی و عقب نشینی گرمای تابستان 

بجنورد-ایرنا- خنکای هوا این روزهای خراسان شمالی موهبتی است که طبیعت بکر و کوهستانی این خطه از کشور ارزانی داشته و فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرد.

به گزارش ایرنا، هوای خنکی که این روزها در خراسان شمالی حاکم شده در این روزهای داغ تابستان و جولان گرمای بی سابقه، فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرد، باید دل به طبیعت زد و از این هوا لذت برد.

خراسان شمالی واقع در شمال شرق ایران، با داشتن اقلیم کوهستانی و هوایی مطبوع، مقصدی دل انگیز برای مسافران بویژه در این فصل از سال است.

خنکای این روزهای مردادماه، روزهای دلپذیری را در خراسان شمالی رقم زده است تا در روزهای پایانی مردادماه، هوای بهاری همنشین مردم این خطه شده و فرصتی برای لذت بردن از هوای خنک که کیمیای این روزها محسوب می شود، فراهم شود.

روستاهای خوش آب و هوای خراسان شمالی و طبیعت بکر و دست نخورده اش، این روزها دل هر طبیعت گرد و گردشگری را می رباید و به حضور در دل کوه و طبیعت فرا می خواند، البته آنان که فرصت سفر و طبیعت گردی ندارند نیز می توانند حظ این هوای خوب و لذت استفاده از این موهبت الهی را با حضور در بوستان های شهر دوچندان کنند.

خنکای هوای خراسان شمالی و عقب نشینی گرمای تابستان 

خنکای هوا در انتظار خراسان شمالی

هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است که از فردا با ورود سامانه جوی، خنکای هوا در انتظار مردم این استان بوده و این هوای دلپذیر تا اواسط هفته آتی در استان ماندگار است.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: دمای هوا در روزهای آتی هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

مظاهر عظیم زاده اظهار کرد: سامانه جدید بارشی از عصر فردا و اوایل فردا شب استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب وزش باد، خیزش گرد و غبار و بارش باران در مناطق مختلف می شود.

وی افزود: وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در نوار غرب و نیمه جنوبی استان پیش بینی شده است.

وی گفت: دمای هوا در مناطق مختلف استان تا فردا یک تا ۲ درجه سانتیگراد گرم می شود اما با فعالیت این سامانه بارشی، روند کاهش دمای هوا از فردا آغاز می شود.

عظیم زاده اظهار کرد: مردم استان تا اواسط هفته آتی کاهش دمای هوا به میزان هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

وی افزود: شبانه روز گذشته کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای ۱۶ درجه سانتیگراد خنک ترین و بام و صفی آباد با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان گزارش شد.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کمینه دمای بجنورد در این مدت ۲۲ و بیشینه دمای آن ۳۱ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha