۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85570141
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

یک سوم صادرات قزوین متعلق به اقلیم کردستان است

۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبر: 85570141
یک سوم صادرات قزوین متعلق به اقلیم کردستان است

قزوین - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: یک سوم صادرات استان از ۱۵ سال گذشته تاکنون به اقلیم کردستان عراق بوده که توسعه روابط تجاری با این کشور بسیار حایز اهمیت است.

مهدی عبدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۱۵ سال گذشته حدود ۵۰ صادرات استان قزوین به کشور عراق بوده است که یک سوم آن مستقیم به اقلیم کردستان صادر می‌شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت صادراتی قزوین با اقلیم کردستان باعث شد تا برنامه ریزی و هدفگذاری مناسبی در این رابطه صورت بگیرد، ادامه داد: برای نخستین مرتبه یک نمایشگاه تخصصی صادراتی با موضوع صنایع دستی، صنایع تبدیلی، لوازم خانگی، محصولات پلیمیری و کاشی و سرامیک در اربیل عراق برگزار شد تا صادرکنندگان ما بتوانند با توسعه این حوزه به صادرات یک میلیارد دلاری در استان قزوین دست یابند.

عبدیان ادامه داد: حدود ۴۰ شرکت به صورت مستقیم شرکت کردند و مابقی به صورت تشکلی به نمایندگی از شرکت شهرک‌های صنعتی حضور یافتند که جای دارد از زحمات و اقدامات مدیرعامل شرک شهرک‌ها بابت همراهی و حمایت ویژه تشکر کنیم.

این مسوول بیان کرد: پس از اینکه جاسوس‌های رژیم صهیونیستی ۲ سال پیش در اقلیم کردستان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هلاکت رسیدند، در همین میان یک تاجر عراقی نیز کشته شد و اقلیم کردستان از تقویت مجدد روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی استقبال کرد.

عبدیان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی وظیفه امورات اجرایی بر عهده ندارد و تنها تکلیف ما ارایه مشاوره به نمایندگان قوای سه گانه در استان‌ است، بنابراین برخی به اشتباه تصور می کنند که اگر صادرات افزایش نمی‌یابد، مقصر اتاق بازرگانی است که این موضوع صحت ندارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین یادآور شد: در روز افتتاحیه نمایشگاه بیش از ۲۰ شبکه ماهواره‌ای در این رویداد حضور داشتند و به طور کامل مراسم را پوشش می‌دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha