سهمیه های المپیک باید به سمت ورزش های گروهی سوق داده شود

یاسوج - ایرنا - مربی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران با اشاره به اینکه بخش عمده ای از سهمیه های المپیک ایران در ورزش های انفرادی خلاصه می شود، گفت: توجه به ورزش های گروهی مثل هندبال می تواند سهمیه کشور در المپیک را متحول کند.

مجید پارسایی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود:برای کسب سهمیه المپیک در رشته هندبال نیازمند اقدام های علمی و گام های عملی هستیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان هندبال ایران با بیان اینکه لیگ های قوی در رشته های مختلف ورزشی به ویژه هندبال نیازمند میدان دادن به بخش خصوصی است تاکید کرد: این مساله مهم در کشورمان تا حدود زیادی مغفول مانده است.

وی وجود ۲ باشگاه فراز بام دهدشت و نفت و گاز گچساران را عوامل اصلی درخشش هندبالیست های کهگیلویه وبویراحمد دانست و تاکید کرد:اکنون شماری زیادی از ملی پوشان کشور بومی این استان هستند که نشان دهنده نقش لیگ ها در استعدادیابی است.

پارسایی با یادآوری تجربه های موفق هندبال در شهرستان کوچک کهگیلویه در تیم فراز بام دهدشت تاکید کرد: تضمین موفقیت ورزش هندبال برای حضور در المپیک آینده نیازمند اقدام هایی مانند استعدادیابی و آموزش های اصولی در سنین پایه است.

استعدادهای مغفول ایران در ورزش های گروهی

پارسایی تاکید کرد: ایران با وجود سواحل شمال،جنوب و استعدادهای ارزشمند نسل امروز می تواند در کنار ورزش های انفرادی مانند کشتی در رشته های گروهی مثل فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و هندبال ساحلی حرف های بیشتری در المپیک برای گفتن داشته باشد.

سهمیه های المپیک باید به سمت ورزش های گروهی سوق داده شود

رقابت های ۲۰۲۴ المپیک با حضور ۱۸۴ کشور در ۲۲ رشته برگزار شد که ایران در ۱۰ رشته ۶۵ سهمیه داشت.

ضرورت تقویت زیرساخت ها براساس استعدادیابی

پارسایی افزود: تقویت زیرساخت های ورزش براساس استعداد مناطق مختلف کشور امری مغفول مانده است که ضرورت دارد مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی با یادآوری این نکته که جهان به سوی احداث سازه های سبز پیش می رود تاکید کرد: همین امسال ۱۲ هزار میلیارد ریال برای تعمیر ورزشگاه پیر آزادی در تهران پیش بینی شده است.

ساختمان سبز نوعی طراحی و ساخت است که نسبت به ساختمان های استاندارد آسیب کمتری به ساکنان و محیط زیست وارد می کند زیرا مطابق با استانداردهای خاصی طراحی و ساخته می شود. تنها بخشی از مزیت های این ساخت و ساز به صورت زیر هستند:

کنترل کیفیت هوای داخل ساختمان،صرفه جویی در هزینه های گرمایش، سرمایش و روشنایی،اهمیت به جمع آوری و تصفیه آب باران،استفاده از مواد برگشت پذیر و قابل بازیافت،بهره برداری از زمین به مناسب ترین شکل،استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر،کمترین مصرف از سوختهای فسیلی وحداکثر استفاده از نور خورشید از مزایای ساختمان های سبز است.

وی با یادآوری این نکته که شمار زیادی از ورزش دوستان کشورمان طرفدار سرخابی های پایتخت هستند تاکید کرد: ایجاد یک ورزشگاه شایسته فوتبال ایران در تهران ضرورت دارد.

پارسایی تاکید کرد: احمد دنیامالی گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای پست وزارت ورزش و جوانان است که امید می رود بتواند پس از کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی گام های ارزنده ای برای ارتقای ورزش قهرمانی و همگانی در کشورمان بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha