۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85570279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدان با ۲ سهمیه در کاراته قهرمانی آسیا؛ پیش به سوی نشان طلا

همدان- ایرنا- فهرست نهایی نفرات اعزامی به مسابقات کاراته رده‌های سنی پایه قهرمانی آسیا اعلام شد و براین اساس همدان با ۲ سهمیه در تیم ملی کشورمان در این رویداد مهم حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا طی روزهای ۲ تا ۴ شهریور ماه در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود و بر این اساس تیم‌های ملی کاراته رده سنی نوجوانان، جوانان و امید دختران و پسران برای شرکت در این رقابت‌ها در قالب ۲ تیم اعزام شد.

یلدا نقی بیرانوند و ابوالفضل سلیمانی ۲ ملی پوش همدانی اعزامی به این مسابقات هستند ضمن اینکه فائزه ترکمان نیز از مربیان سازنده کاراته همدان نیز به عنوان مربی رده سنی امید عازم رقابت‌ها شد.

2 کاراته کای همدانی حاضر در  پیش به سوی نشان طلا

انگیزه بانوی همدانی برای تصاحب نشان طلا

یلدا نقی بیراوند کاراته کا همدانی در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار است در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم رده سنی امیدها، در این دوره از مسابقات به میدان برود.

بیراوند هفته گذشته در مسابقات بین‌المللی روسیه با اقتدار عنوان قهرمانی را کسب کرده بود تا با آمادگی کامل رهسپار مسابقات قهرمانی آسیا شود.

این دختر کاراته کا سابقه کسب مدال برنز مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان را در کارنامه خود دارد ضمن اینکه امسال در قهرمانی کشور عنوان قهرمانی را در وزن خود کسب کرد.

یلدا نقی بیرانوند در خصوص حضورش در مسابقات آسیایی گفت: انگیزه بالایی برای شرکت در این مسابقات دارم و هدفم کسب نشان طلا است.

وی افزود: تمرینات بسیار خوبی را سپری کردیم و حضور در تورنمنت بین‌المللی روسیه نیز کمک شایانی به آماده‌سازی مطلوب ما داشت.

بیرانوند خاطرنشان کرد: رده سنی امید یکی از حساس‌ترین دوره‌های رقابت در کاراته است و باید با درخشش در این رده بتوانم جایگاه خود را در تیم ملی بزرگسالان برای آینده تثبیت کنم.

2 کاراته کای همدانی حاضر در  پیش به سوی نشان طلا


نخستین تجربه در آوردگاه آسیایی

ابوالفضل سلیمانی دیگر ملی پوش همدانی اعزامی به مسابقات کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا است.

کاراته کا وزن منهای ۷۰ کیلوگرم رده سنی نوجوانان که امسال نتوانست با شکست تمامی حریفان خود روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد.

سلیمانی سابقه کسب مدال در مسابقات کاراته وان ایران و نیز مسابقات لیگ کاراته وان جوانان جهان را دارد اما اکنون برای نخستین بار گام به مسابقات قهرمانی آسیا می‌گذارد.

این ملی پوش کاراته نیز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را پرهیجان می‌داند و می‌گوید: بهترین‌های آسیا در این مسابقات شرکت دارند و کار راحتی پیش رو ندارم.

سلیمانی افزود: ماه‌ها برای حضور قدرتمند در این رویداد مهم تلاش و زحمت کشیده‌ام و شروع کارم کسب عنوان قهرمانی کشور بود.

وی اضافه کرد: آسیا مهدکاراته جهان است و بهترین‌ها در این دوره از مسابقات شرکت دارند و باید با بهترین شرایط بدنی در فیلیپین به میدان بروم.

آسیا مهدکاراته جهان است و بهترین‌ها در این دوره از مسابقات شرکت دارند و باید با بهترین شرایط بدنی در فیلیپین به میدان بروم.

ترافیک رقابت در مانیل

بیست و دومین دوره رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی آسیا در حالی از روز جمعه ۲ شهریور به میزبانی فیلیپین در شهر مانیل آغاز می‌شود که ۵۵۶ کاراته کاها از ۲۹ کشور برای حضور در این دوره پیکارها ثبت نام کرده‌اند.

نکته حائز اهمیت استقبال کشورهای آسیایی نسبت به دوره قبل است که ۴۰۸ کاراته کا از ۲۵ کشور حضور داشتند.

در این دوره از مسابقات ۵۵۶ کاراته کا از کشورهای ایران، ژاپن، چین تایپه، قزاقستان، هنک کنگ، بنگلادش، برونئی، هند، اندونزی، عراق، اردن، کویت، قرقیزستان، ماکائو، مالزی، میانمار، فلسطین، قطر، کره جنوبی، عربستان، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، ترکمنستان، امارات ازبکستان، ویتنام، یمن و فیلیپین به مدت ۲ روز به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس تعداد ثبت نام شدگان بیشترین تعداد به کاراته ایران با ۴۰ نماینده، قزاقستان و چین تایپه با ۳۹ نماینده، ژاپن ۳۵ نفر و عربستان و هند با ۲۹ کاراته کا تعلق دارد و کمترین تعداد هم برای میانمار و یمن به ترتیب ۱ و ۲ نفر به ثبت رسیده است.

بیشترین تعداد شرکت کننده در کاتای انفرادی و وزن ۶۱- کیلوگرم جوانان پسران به ترتیب با ۲۳ و ۲۲ نماینده به ثبت رسیده است و کمترین تعداد ثبت نام شده نیز به وزن ۶۸+ کیلوگرم رده امید دختران با ۷ نفر و ۶۸- کیلوگرم امید و کاتای تیمی جوانان دختران و پسران با ۸ نماینده تعلق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha