۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85570298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار واحد مسکونی در خراسان‌شمالی تحویل متقاضیان می‌شود

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۳۳ هزار واحد مسکن روستایی، شهری و بافت فرسوده استان اکنون در دست ساخت است که ۱۲ هزار واحد تا پایان سال به متقاضیان تحویل می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی میرکریمی روز شنبه در بازدید از دفتر ایرنای خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: هشت هزار واحد از این تعداد به مناسبت هفته دولت آماده افتتاح است.

وی افزود: طبق برنامه پنج ساله، باید هر سال ۱۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شود که تیرماه امسال سه هزار و ۸۳۰ واحد افتتاح و چهار هزار و ۳۰۰ واحد در بخش بافت فرسوده و نهضت ملی واقع در گلستان شهر به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه وضعیت نهضت ملی مسکن در استان خوب است اضافه کرد: بانک ها برای پرداخت تسهیلات همکاری های لازم را ندارند و این خود باعث روند کند ساخت مسکن و سردرگمی متقاضیان می شود.

امسال ۱۲ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در خراسان‌شمالی تحویل می‌شود

تحویل ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومان

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومان تحویل داده شده است، ادامه داد: خراسان شمالی که جمعیتی حدود یک میلیون نفر دارد، این میزان از تحویل واحدها و واحدهای در حال ساخت بسیار قابل تقدیر است. این حجم از کار در استان و کشور نشان می‌دهد دستورهای رئیس جمهور شهید به‌ درستی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، سهم خراسان شمالی از طرح «نهضت ملی مسکن» سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

در مجموع ساخت ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است و حدود ۲۵ هزار نفر در این استان واجد شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شدند ضمن اینکه امکان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در برخی شهرهای استان وجود دارد و این اقدام در شهرستان های گرمه، جاجرم و اسفراین انجام شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha