۸ روز تلاش برای رفع خسارت‌ پدیده مونسون‌ به شبکه برق حاجی‌آباد هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیر برق حاجی‌آباد هرمزگان گفت: تداوم باد نسبت شدید یک هفته گذشته ناشی از پدیده مونسونی، موجب بروز خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها و شبکه برق شهرستان شد که با تلاش هشت روزه نیروهای عملیاتی، شبکه‌های توزیع برق اصلاح و ایمن شد.

به گزارش ایرنا، محسن عطایی زاده بندری روز شنبه با تشریح اقدامات انجام شده در این راستا اظهار کرد: براثر پدیده مونسونی طی یک هفته گذشته هزار و ۲۰۰ مترشبکه فشار متوسطه در منطقه برغنی، هزار و ۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط حدفاصل دورودی تا روستای شمیل کجایین، ۳۰۰ متر شبکه از فارغان به سمت تنب شناگ، ۶۰۰ متر شبکه برق در منطقه دهنو و باینوج و همچنین ۵۰۰ کیلوولت فشار متوسط منطقه باغات کشکویی حاحی آباد خسارت وارد شد.

هزار و ۲۰۰ مترشبکه فشار متوسطه در منطقه برغنی، هزار و ۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط حدفاصل دورودی تا روستای شمیل کجایین، ۳۰۰ متر شبکه از فارغان به سمت تنب شناگ، ۶۰۰ متر شبکه برق در منطقه دهنو و باینوج و همچنین ۵۰۰ کیلوولت فشار متوسط منطقه باغات کشکویی حاحی آباد خسارت دید.وی همچنین اصلاح ۱۳ مورد مقره زدگی، ترمیم پنج دستگاه ترانس سوزی در مناطق جایین، سرچاهان، طارم، فارغان و شمیل و جبران خسارت پارگی سیم شبکه به تعداد ۲۰ مورد را از جمله فعالیت‌های انجام شده در توسط نیروهای عملیاتی شرکت برق شهرستان حاجی آباد ذکر کرد.

مدیر برق حاجی آباد هرمزگان اظهار کرد: اصلاح رابط ۲۰ کیلوولت به تعداد ۱۲ مورد، اصلاح شکستگی پایه فشار متوسط به تعداد ۲۴ مورد و رفع عیب و بازگشت به مدار خط ۱۳۲ تعدیه کننده پست اصلی شهر از دیگر اقدامات برای تامین و توزیع برق پایدار در این شهرستان است.

وی بروز آسیب به یک دستگاه فیدر پست ۱۳۲ کیلوولت و پارگی شبکه فشار ضعیف به تعداد ۱۴ مورد را از دیگر خسارت‌های تغییرات اقلیمی ذکر کرد و گفت: نیروهای عملیاتی برق شهرستان با هرس درختان درگیر با شبکه‌های برق به تعداد ۹ مورد اقدام به رفع خسارت‌ها و ترمیم شبکه کردند.

عطایی زاده بندری اضافه کرد :در همین مدت با اعزام اکپیب اتفاقات جهت رفع مشکلات برای مشترکان برق به تعداد ۲۳۶ مورد در سطح شهرستان اقدام شد که رضایت مشترکان برق را به همراه داشته است.

️ وی با قدردانی از همه نیروهای عملیاتی و پیمانکاران شبکه برق که شبانه روز و بدون استراحت برای رفع تمامی مشکلات در این شهرستان پای کار بودند، افزود : همکاران برق این شهرستان از جان دل پای کار بودند تا بتوانند هرچه سریع‌تر مشکلات و خسارت‌های تغییرات اقلیمی را برطرف کنند که این اقدامات جای قدردانی دارد.

مدیربرق حاجی آباد هرمزگان ضمن عذرخواهی از مردم بابت قطع‌های برق در این شریط جوی از همه مشترکان برق خواست ضمن رعایت کردن الگوی مصرف برق با خادمان خود در صنعت برق استان جهت ارایه هر بهتر خدمات همیاری کنند.

سامانه مونسونی از روز یکشنبه۲۱ مرداد تا جمعه ۲۶ مرداد در استان هرمزگان فعالیت داشت که سبب بارش تگرگ، رعد و برق، تندبادهای لحظه ای و غبار در مناطق حاجی آباد، بشاگرد، بستک، رودان، بندرخمیر، بندرلنگه، بندرعباس، قشم، پارسیان و سواحل به‌ویژه در ساعات عصرگاهی و شب و در ارتفاعات استان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha