۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85570409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی سبزوار منتشر شد

سبزوار- ایرنا - کتاب «فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی سبزوار» که به کوشش "محمد صفایی‌بخش"، دانش‌آموخته رشته استراتژی صنعتی گردآوری و تألیف شده است، منتشر شد.

به گزارش ایرنا، نویسنده این اثر را با در نظر گرفتن اسناد فرادستی مانند برنامه های سند توسعه کشور، آمایش سرزمین، سیاست‌های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه تجارب مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چهار فصل تدوین کرده است که شامل سرفصل هایی نظیر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در حوزه کشاورزی، معادن، صنایع، خدمات و نیز قابلیت های کلی سرمایه‌گذاری این شهرستان است.

کتاب مزبور همچنین شامل ۲۷ عنوان جدول و ۱۰ تصویر شامل اطلاعاتی از جمله پیکره بندی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، فرآیندهای سرمایه گذاری، موقعیت راهبردی سبزوار، حجم واردات و صادرات مناطق ویژه اقتصادی کشور، اشتغال و موارد دیگری از این دست است که در ۱۴۱ صفحه نگارش یافته است.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی سبزوار منتشر شد

کتاب "فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی سبزوار" توسط انتشارات اسرار علم منتشر شده و با قیمت ۸۳۰ هزار ریال روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در کیلومتر ۳۵ جاده سبزوار – مشهد با گستره هزار و ۲۰۰ هکتار در کنار شاهراه ترانزیتی شمال شرق کشور، از جنوب در مجاورت دالان شرقی - غربی و از شمال به آزادراه حرم تا حرم با رویکرد تجاری – صنعتی تکیه دارد که برای بارگذاری پایانه های صادراتی صنایع تبدیلی، تکمیلی کشاورزی و معدنی و صنایع نوین، پزشکی، دارویی و نساجی در نظر گرفته شده است.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی سبزوار منتشر شد

برخورداری از راه آهن، فرودگاه، ظرفیت‌های اقلیمی جغرافیایی و کشاورزی و صنایع معادن گوناگون در شهرستان سبزوار از جمله مزیت‌های این منطقه محسوب می‌شود و بر اساس برنامه ریزی انتظار می رود با بهره‌برداری کامل از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، افزون بر ۲۰ هزار فرصت شغلی در این منطقه ایجاد شود.

یکی از دلایل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، پیشینه تاریخی و تجاری این شهرستان است که از گذشته به عنوان بندر خشک شمال شرق ایران محسوب می‌شده است و امروز نیز کم و بیش همان نقش را ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha