چند و چون نخستین سالانه هنر تجسمی کرمان
عکس بخشی از بازدیدکنندگان نمایشگاه را در تالار فرهنگ و هنر کرمان نشان می دهد

کرمان- ایرنا- نخستین سالانه هنر کرمان در۲ بخش رقابتی و غیررقابتی این روزها در حالی در حوزه هنرهای تجسمی این استان آغاز به کار کرده که دست اندرکاران آن بر جوان‌گرایی و توجه به زیست شهروندی در آثار هنرمندان جوان تاکید داشته اند.

به گزارش ایرنا، نخستین سالانه هنر کرمان به همت خانه هنر و فرهنگ این شهر ۲۶ تیرماه در تالار فرهنگ و هنر با نمایش ۶۹ اثر در بخش رقابتی و ۷۰ اثر در بخش غیر رقابتی با حضور علاقه مندان حوزه‌های هنری در کرمان آغاز به کار کرد.

این رویداد هنری در۲ بخش کلی و هشت کارگاه تخصصی قرار است جوانان هنرمند کرمانی اعم از مبتدی تا هنرمند چندین ساله را گردهم آورد تا زمینه ساز رخدادهای بهتر و مناسب تر حوزه هنرهای تجسمی استان در آینده باشد.

امیر عابدین‌پور مسئول رویداد سالانه هنر کرمان روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه افتتاح این رویداد هنری به دور از کلیشه‌های معمول و هر گونه سخنران بوده، حضور بازدیدکنندگان نمایشگاه این رویداد در تالار فرهنگ و هنر کرمان را پرتعداد خواند و افزود: رویکرد نخستین سالانه هنر کرمان هنرهای تجسمی در سه رشته عکاسی، نقاشی و گرافیک است اما امکان دارد در سال‌های بعد رشته‌های تخصصی آن تغییر کند.

چند و چون نخستین سالانه هنر تجسمی کرمان
نخستین سالانه هنر کرمان

وی تاکید کرد: بخش رقابتی این رویداد سالانه در حوزه هنرهای تجسمی مختص جوانان ۱۷ تا ۲۵ ساله است.

مسئول رویداد سالانه هنر کرمان بیان کرد: در بخش رقابتی این رویداد یکهزار اثر از ۱۷ شهرستان استان به بخش مسابقه ارسال که ۶۹ اثر برای بخش نمایشگاه و در نهایت ارزیابی نهایی پذیرفته شد.

وی افزود: ارزیابی آثار توسط اساتید دانشگاه باهنر و آزاد اسلامی شهر کرمان انجام خواهد شد و از میان این ۶۹ اثر انتخابی در هر بخش سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم مشخص می شوند.

عابدین‌پور تاکید کرد: این ۶۹ اثر راه یافته به مرحله نهایی اکنون در تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان برای بازدید عمومی علاقه مندان به هنرهای تجسمی ( هر عصر از ساعت ۱۸تا۲۰) تا ۲۰ شهریور به نمایش درآمده‌اند.

وی ادامه داد: مراسم پایانی بخش رقابتی، غیررقابتی و اهدای جوایز روز دوشنبه ۲۹ مرداد با معرفی برگزیدگان و تجلیل از پیشکسوتان هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد.

تجلیل از پیشکسوتان تجسمی استان

مسئول رویداد سالانه هنر کرمان اظهارداشت: بخش دوم نخستین سالانه هنر کرمان با محوریت هنرهای تجسمی حوزه غیررقابتی است که در این بخش افراد شناخته شده فعال در سه رشته مذکور به انتخاب خودشان یک اثر برای نمایش در نمایشگاه ارسال کرده‌اند و تاکنون ۷۰ اثر نیز به این بخش ارسال شده که در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند.

چند و چون نخستین سالانه هنر تجسمی کرمان
نخستین سالانه هنر کرمان

وی با اشاره به بخش‌های جنبی این رویداد گفت: از امروز صبح(شنبه) ۲ کارگاه و نشست تخصصی با حضور اساتید برجسته دانشگاه در نوبت صبح‌ برگزار شد و ۲ کارگاه و نشست نیز عصرها برنامه ریزی شده و یعنی هشت کارگاه و نشست تا روز اختتامیه برگزارمی شود.

عابدین‌پور ادامه داد: در آیین اختتامیه تلاش خواهیم داشت از پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی استان با نام‌های زهره عاقبتی(نقاش)، محمدرضا هاشمی نژاد(گرافیک) و مسعود مصری(عکاس) تجلیل شود.

زیست شهروندی دستور کار ویژه

وی با اشاره به اینکه موضوع ویژه "زیست شهروندی" از دستور کارهای این رویداد هنری در کرمان است، گفت: بحث حقوق شهروندی و اساسا زیست شهروندی دغدغه ماست از این رو رابطه انسان با شهر و چگونگی احترام به شهر نیز از موضوعات ویژه این رویداد هنری در کرمان به شمار می رود.

چند و چون نخستین سالانه هنر تجسمی کرمان
نخستین سالانه هنر کرمان

مسئول رویداد سالانه هنر کرمان گفت: تمرکز این رویداد بر روی جوانان و تمام تلاش ما این است که جوانان حوزه فرهنگ و هنر کرمان در این رویداد دیده شوند.

تعداد بالای بازدیدکنندگان افتتاحیه

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه دیروز از نظر تعداد بازدید کنندگان اتفاقی عجیب در استان بود و به واسطه اینکه چهار دوره دبیر جشنواره فجر در استان بودم و ۵۰ رویداد را در استان تجربه کرده ام این افتتاحیه و تعداد بازدیدکنندگان قابل توجه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha