پرستاران کهگیلویه و بویراحمدی، خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند

یاسوج - ایرنا - شماری از پرستاران کهگیلویه و بویراحمدی از بیمارستان ها و مراکز درمانی امروز شنبه مقابل دانشگاه علوم پزشکی استان به دلیل وجود برخی مشکلات صنفی و پرداخت نشدن بخشی از معوقات حقوقی خود تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به مطالباتشان شدند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز ۲۷ امرداد ۱۴۰۳، پرستاران معترض به حق و حقوقشان در جلوی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد شعارهایی در راستای مشکلات صنفی سر دادند. تجمع کنندگان نسبت به پرداخت نشدن حقوق و اضافه کار خود اعتراض کردند و همچنان خواهان پیگیری مشکلات شان بودند.

عمده مطالبات این پرستاران اضافه کاری های اجباری، معوقات طولانی اضافه کاری، مبلغ پایین اضافه کاری، تبعیض های مختلف نظام سلامت، بار زیاد کاری بر دوش پرستاران بود که امروز با سر دادن شعار مراتب اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند.

آنان گفتند: درخواست‌های پرستاران در ماه‌های اخیر بارها از طریق روش‌های مختلف به گوش مسولان درمانی و استانی در کهگیلویه و بویراحمد رسیده است و منتظر اقدام هستیم.

یکی از آن ها ابراز کرد: یک سال و چهار ماه است که تعرفه ها و مزایای ما را نداده اند و تعرفه های ما با نرخ تمام استان ها فرق می کند.

یکی از این معترضان افزود: به ازای یک ساعت اضافه کار به پرستاران حدود ۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که در قبال زحمات فراوان مبلغی ناچیز است و از ابتدای امسال حقوق همه کارکنان دولت اضافه شده اما حقوق پررستاران هیچ تغییری نکرده است.

دیگری ادامه داد: چنانچه ما پرستاران بخواهیم با اسنپ کار کنیم حداقل ساعتی ۳۰۰ هزار تومان می توانیم درآمد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در دوران کرونا پرستاران در خط مقدم بودند و از جان مایه گذاشتند اما پس از پایان دوره کرونا از کار بیکار شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha