قارداشی: انتظارات از پینگ‌پنگ‌بازان بیشتر شده است/ از شرایط میزبانی راضی نبودیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: انتظارات ما از ملی‌پوشان بیشتر شده است و دیگر این انتظارات صرف گرفتن سهمیه و ارتقای رنکینگ نیست و باید تلاش کنیم به مراحل پایانی جدول صعود کنیم.

مهردادعلی قراداشی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد ملی‌پوشان تنیس روی میز در بازی‌های المپیک پاریس، اظهار داشت: پس از پایان مسابقات المپیک، ارتقای رنکینگ بچه‌ها نشان داد که ملی‌پوشان ما با حضور در المپیک کار بزرگی کردند. در کل ورزش‌های توپی و راکتی در بخش تیمی و نیز انفرادی تنها فدراسیونی بودیم که سهمیه گرفتیم. این موضوع نشان می‌دهد که کار مقداری سخت‌تر و متفاوت‌تر بود.

وی افزود: نیما عالمیان و ندا شهسواری در آسیای میانه توانستند حریفانی را شکست دهند که از نظر رنکنیگ از آنها بالاتر بودند. گرفتن سهمیه و قهرمانی در آسیا میانه کار بزرگی بود که سه بار توسط نیما و سه بار توسط ندا رخ داد. از طرف دیگر برای اولین بار بود که در طول هشت دوره المپیک توانستیم از طریق رنکینگ جهانی به المپیک برویم و نوشاد عالمیان با گرفتن این سهمیه کار بزرگی کرد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز عنوان کرد: رنکینگ ملی‌پوشان ما پس از بازی‌های المپیک بسیار رشد کرد و نوشاد در رده ۴۷ و نیما در رده ۱۵۰ قرار گرفت و نیما به خاطر حضور در المپیک ۱۰۰ پله رشد کرد. انتظارات ما از ملی‌پوشان بیشتر شده است و دیگر این انتظارات صرف گرفتن سهمیه و ارتقای رنکینگ نیست و باید تلاش کنیم به مراحل پایانی جدول صعود کنیم. هرچند کسب مدال در المپیک کار بسیار سختی است. اگر در ۸۰ سال گذشته این موضوع اتفاق نیفتاده چون بسیار دشوار است. امیدوارم بچه ها بتوانند در دور بعد بازی‌ها به مراحل پایانی المپیک صعود کنند.

قارداشی: انتظارات از پینگ‌پنگ‌بازان بیشتر شده است/ از شرایط میزبانی راضی نبودیم

وی ادامه داد: کسب سهمیه المپیک کار بسیار بزرگی است و ندا شهسواری تنها زن ایرانی که در تمام رشته‌های توپی و راکتی سه بار به المپیک رفته است. اگر این کارها را بی‌ارزش کنیم معلوم می‌شود که نگاه ما کارشناسی نبوده است. ندا به بازیکن فرانسوی در المپیک باخت که نفر یک فرانسه و ۱۸ دنیا بود و امیدوارم شهسواری برای المپیک بعدی عملکرد بهتری داشته باشد.

قارداشی گفت: از شرایط میزبانی راضی نبودیم. هرچند باید درباره مساعد بودن شرایط میزبانی از ورزشکاران و مربیان پرسید اما من هم در آنجا بودم و محل اسکان ورزشکاران گرم بود. ورزشکارانی که به عنوان نخبه دنیا در چنین مسابقه مهم و حساسی شرکت می‌کنند باید حداقل بتوانند دمای اتاق خود را تنظیم کنند. متاسفانه دمای اتاق‌ها زیاد بود. حتی باید از منابع آب در لیوان آب می‌ریختیم و اینگونه یک ورزشکار را در مضیقه قرار می‌دهند و باید بطری آب معدنی به اندازه کافی باشد و حتی مربی هم بتواند استفاده کند. هرچند حضور تماشاگران در بالاترین سطح بود و خیلی حمایت پرشوری داشتند. همواره سالن تنیس روی میز پر از تماشاگر بود.

وی درباره برنامه‌های پیش‌روی ملی‌پوشان گفت: دو ماه دیگر مسابقات بزرگسالان آسیا در قزاقستان را درپیش داریم و بعد از آن مسابقات بین‌المللی متعددی داریم که با نظر کادر فنی و خود ورزشکاران به فراخور و تناسب شرایط شرکت می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha