۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85570588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشایی مسیر علی‌آباد رودبار به طارم؛ گاز و آب اهالی وصل می‌شود

رشت - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران گیلان اظهار کرد: مسیر علی‌آباد از توابع رودبار (گیلان ) به شهرستان طارم در استان زنجان که بر اثر بارندگی شب گذشته مسدود شده بود، بازگشایی و تردد در این مسیر برقرار شد.

محمدرضا حق‌بین روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ایستگاه‌های هواشناسی اطراف شهرستان رودبار شب گذشته بارندگی ۱۴ میلیمتر را ظرف ۲ ساعت ثبت کرده اند که این بارندگی ها موجب رانش گل و لای در برخی از مسیرهای این شهرستان در محله کوشک رودبار به سمت میدان شهرداری و علی آباد منجیل به گیلوان رودبار و علی آباد طارم به این شهرستان شد.

وی اضافه کرد: در این بارندگی‌ها ۶۰۰ متر از مسیر علی‌آباد طارم به شهرستان رودبار مسدود شد که با تلاش های صورت گرفته از صبح امروز (شنبه) تاکنون یک لاین آن بازگشایی شد و اکنون ماشین‌آلات دستگاههای مختلف در حال رسوب‌برداری از این مسیر تا بازگشایی کامل آن هستند.

حق‌بین تصریح کرد: سیلاب شب گذشته از محدوده محله کوشک تا میدان شهرداری رودبار سرازیر شده و تردد تا اطلاع ثانوی در مسیر مذکور امکان پذیر نیست.

وی تاکید کرد: رسوبرداری در مسیر محله کوشک رودبار به سمت میدان شهرداری در حال انجام است و ماشین‌آلات کمکی شامل ۲ دستگاه لودر و ۲ دستگاه کامیون از استان به رودبار ارسال شده است و در حال حاضر ۱۰ دستگاه ماشین آلات شهرداری های رودبار، منجیل و لوشان در حال رسوب زدایی از مسیرها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان اظهار کرد: همچنین سیلاب به تاسیسات برق در محله کوشک رودبار نیز آسیب وارد کرد و موجب قطع شدن برق این محله شهر رودبار شد اما بدلیل آسیب نه چندان گسترده نیروهای برق موفق شدند در عرض چند ساعت برق را وصل کنند.

وی ساکنان محله کوشک شهر رودبار را حدود ۸۰ خانوار عنوان و تصریح کرد : علاوه بر برق، آب و گاز این محله رودبار بر اثر آسیب سیلاب به زیرساخت ها قطع شده که پیش بینی می شود با اقدامات در حال انجام و تلاش تیم های عملیاتی مربوطه تا غروب امروز (شنبه) آب و گاز شهروندان در این منطقه نیز وصل شود.

حق بین با بیان اینکه سیل شب گذشته رودبار خسارت جانی نداشت، تاکید کرد: خسارت وارد شده به ابنیه و راهها بوده که پس از بررسی کارشناسان میزان این خسارت اعلام خواهد شد.

وی گفت :در این سیل سه خودرو دچار آسیب شد که ۲ خودرو از گل و لای خارج شده وخودروی دیگر نیز بزودی بیرون کشیده می شود.

حق بین تصریح کرد: در شهرستان شفت هم ۴۰ خودرو در محدوده یک آبگیر در نزدیکی امام زاده اسحاق در جریان سیل دچار مشکل شده بودند که با کمک فرماندری و بخشداری این شهرستان این خودروها از وضعیت بحرانی خارج شدند و حادثه ای ایجاد نشد.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha