اقتصاد پویا در گرو «نقشه راه مشترک» بین وزارتخانه های مربوطه است

اصفهان-ایرنا-عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: وجود یک نقشه راه مشترک بین وزیران مرتبط با حوزه اقتصاد بیشتر از توانمندی فردی آنها برای تحقق اقتصاد پویا اهمیت دارد.

محمد واعظ برزانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نقشه راه باید برای تحقق اهداف سند چشم انداز کشور و اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب از یک «فهم مشترک پایه ای» در حوزه چگونگی اجرا برخوردار باشد، مساله که عمدتا در دولت های گذشته به آن بی توجهی شده است.

این کارشناس اقتصاد با بیان اینکه علاج واقعه باید قبل از وقوع صورت بگیرد، افزود: پیش از آنکه مدیران ارشد اقتصادی به نقطه افتراق در اجرای سیاست ها برسند باید از اکنون در تدارک یک نقشه راه مشترک باشند.

استاد دانشگاه اصفهان گفت: نکته دیگر آنکه بر مبنای یک نقشه راه مشترک، باید «فرایندها» و «روش های دستیابی» به اهداف برنامه هفتم و سیاست های ابلاغی نیز بطور نسبی مشترک باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد متغیرها و عوامل تاثیرگذار در چند لایه ایفای نقش می کنند، افزود: به عنوان مثال مسوولان باید برای رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی به عنوان یکی از ناترازی های اصلی در اقتصاد ایران راه حل های چندگانه ارائه دهند و در این حوزه تنها به بیان گزاره های تکراری اکتفا نشود.

واعظ افزود: بنابراین در کنار توانایی های فردی هرکدام از وزیران، مهم این است که وزیران حوزه اقتصاد از برنامه اجرایی منسجم و مترقی برخوردار باشند و به اجرای این برنامه توجه شود.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد و رییس جمهور امروز شنبه - ۲۷ مرداد - برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی رفت.

پیش بینی می‌شود در روز چهارشنبه ۳۱ مرداد اخذ رای نمایندگان برای تائید یا عدم تائید هر کدام از وزرای پیشنهادی به صورت جداگانه برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha