۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85570638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح سلام، بهترین روش برای پاسخگویی به حوادث و سوانح است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:طرح سلام یکی از ماندگارترین و بهترین روش‌‎ها در پاسخگویی به حوادث و سوانح است که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکمت اله هاشمی روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح سلام در شرکت مینوی خرم دره در جمع خبرنگاران، افزود: محور اصلی و اولویت اجرای طرح سلام، توسعه مشارکت های مردمی برای تقویت مدیریت بحران جامعه محور است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نیروهای هلال احمر در قالب این طرح، امداد و نجات را برای تیم های واکنش سریع آموزش می دهند.

وی ادامه داد: هلال احمر تنها تیم های واکنش سریع برون مرزی را دارد از این رو سعی می کنیم آموزش هایی را ارائه دهیم که گروه های هدف بتوانند در همه حوادث و سوانح، پاسخ دهی مناسبی داشته باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در شرکت مینو هم آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات را ارائه می دهیم و در این راستا آتش نشانی و اورژانس نیز همکاری دارند.

وی تاکید کرد: بهترین و مناسبت‌ترین اقدامی که می توانیم انجام دهیم آموزش نیروهای بخش خصوصی در قالب تیم های واکنش سریع است چون می توانند در حوادث احتمال پاسخ دهی سریع و مناسبی را به شرکت خود داشته باشند و در مرحله بعدی در خارج از این مجموعه به جامعه هدف امدادرسانی کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این جمع، گفت: در سالهای اخیر رئیس جمعیت هلال احمر ایران برای تقویت ناوگان امدادی تلاش های ارزنده ای کرد و توانست یک هزار خودروی کمک دار سبک به ناوگان امدادی اضافه کند.

محمد حسن نامی ضمن قدردانی از همه هلال احمری ها افزود: این مجموعه سازمانی بسیار ارزنده و مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه بحران است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در ابعاد بین المللی نیز کشورهایی که در بحران های مختلف مانند زلزله ترکیه و سوریه از ایران درخواست کمک کردند سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به سرعت وارد عمل شد و توانست تعداد زیادی را از زیر آوار نجات دهد و رئیس جمهور ترکیه از ایران و جمعیت هلال احمر ایران قدردانی کردند.

نامی در ادامه در رزمایش آتش نشانی شرکت مینو که با هدف نجات مصدومان توسط تیم های واکنش سریع هلال احمر در قالب طرح "سلام" انجام شد، حضور یافت و آموزش های این طرح را در این شرکت تولیدی افتتاح کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha