مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در شرق پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران از امکان‌سنجی و بررسی‌های لازم برای استقرار ایستگاه‌های شارژ تاکسی و اتوبوس برقی در مناطق شرقی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۳، شهریار افندی‌زاده روز شنبه در جلسه نظارتی معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه افزود: در مطالعات جامع برقی‌سازی شهر تهران مقرر شده که به پایانه‌های تاکسی و اتوبوسرانی جهت استقرار ایستگاههای شارژ اولویت داده شود. از این رو، با توجه به بازدیدهای میدانی، پایانه‌هایی که امکان استقرار ایستگاه‌های شارژ دارد، به سازمان معرفی می‌شوند.

وی اظهار کرد: سعی شده سیاست‌گذاری شفافی در حوزه ترافیک داشته و برنامه‌ریزی درستی انجام شود و در این مسیر حامی و پشتیان مناطق پایتخت هستیم و نگاه ما به شهر تهران یکپارچه است چرا که معتقدیم بدون توجه به این اصل، مدیریت ترافیک امکان‌پذیر نیست.

افندی‌زاده با اشاره به برگزاری کمیته‌های کارشناسی با حضور مشاوران ترافیک مناطق ۲۲گانه افزود: همه مناطق با نگاه منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای و شبکه‌ای ملزم به طرح موضوعات مرتبط با منطقه در کمیته شبکه معابر یا شورای ترافیک شهر تهران است و در این زمینه نیز معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه ۱۳ اهتمام لازم را داشته است.

وی، یکپارچه‌سازی حمل و نقلی ریلی اتوبوس و تاکسی، بازنگری طرح ترافیک تهران و طرح جامع برقی‌سازی را سه طرح عمده سازمان ترافیک شهر تهران برشمرد و درباره روند هر یک از این طرح‌ها توضیحاتی ارائه داد.

مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در شرق پایتخت

آغاز بکار پارک آموزش ترافیک سرخه حصار

شهردار منطقه ۱۳ نیز در این نشست با اشاره به تعاملات و حمایت‌های سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران از پیشبرد امور ترافیکی در منطقه گفت: یکی از اتفاقات مثبتی که با پیگیری‌های این منطقه و حمایت‌های معاونت و سازمان به ثمر نشست، طرح پایانه جدید شرق تهران بود که به دستور شهردار تهران مرحله نخست آن به بهره‌برداری رسید و اکنون همه اقدامات ترافیکی منطقه ۱۳ در این پروژه به پایان رسیده و در ماه‌های آینده بطور کامل بهره‌برداری می‌شود.

محمدهادی علی‌احمدی، افزود: با توجه به موقعیت بزرگراه شهید یاسینی به عنوان مبادی شرق تهران و ضرورت ایمن‌سازی این بزرگراه، علاوه بر نصب و جانمایی حدود چهار کیلومتر نیوجرسی، احداث چندین پهلوگاه، نصب تابلو و تجهیزات ترافیکی، عملیات تراش و روکش بزرگراه شهید یاسینی به طور اساسی اجرایی شد.

وی به آغاز بکار دوباره پارک آموزش ترافیک در سرخه حصار اشاره کرد و یادآور شد: فضای پارک ترافیک در بوستان جنگلی سرخه حصار، بهسازی، ساماندهی و آماده‌سازی شد تا علاوه بر آموزش اصول راهنمایی و رانندگی، فضایی مفرح‌ برای کودکان و خانواده‌های آنها فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha