بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز آذربایجان غربی تحت پوشش طرح نماد قرار دارند

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵۳ هزار و ۴۹۰ دانش آموز این استان تحت پوشش طرح نماد (نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان) هستند.

به گزارش ایرنا " رضا ابراهیمی روز شنبه در چهارمین نشست شورای اجتماعی آذربایجان غربی اظهار کرد: پروژه نماد مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر است که توسط وزارت بهداشت با ائتلاف ۱۳ سازمان دیگر و با محوریت اصلی آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۵ آغاز شده‌است.

وی افزود: در قالب طرح نماد ،کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح نماد معلمان، دانش‌آموزان و والدین آنها با شرکت در دوره های آموزشی در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند می‌شوند، افزود: پس از آن نیز دانش آموزان مورد غربالگری می‌گیرند که اکنون شاهد غربالگری ۷۲ درصدی در این استان هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هم اکنون ۱۱۱ هزار و ۲۲۰ دانش آموز آذربایجان غربی غربالگری شده‌اند.

ابراهیمی یادآور شد: براساس این طرح دانش آموز، والدین و معلمی که بیشترین ارتباط با دانش آموز را دارد در این غربالگری شرکت کرده و با پاسخ دادن به سوالات استانداردی که از طریق سامانه پرسیده می‌شود، وضعیت کلی دانش آموز مشخص می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزی که در ارزیابی‌ها در معرض فقر شناسایی شود، برای دریافت کمک به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد ارجاع داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح نماد دانش آموزان و خانواده هایشان از نظر شاخص‌هایی مثل فقر، خشونت، کودک آزاری و سوء استفاده از کودک، نقص درمهارت برای انجام تکالیف درسی، خود آسیب رسان، اعتیاد و فضای مجازی ارزیابی می‌شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی عنوان کرد: طرح نماد محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است که برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش آموزان در سطح کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سامانه تلفنی ۱۵۷۰ برای مشاوره مستقیم دراختیار تمامی دانش آموزان و کارکنان قرار داده است تا از این طریق نیز با مشاوران در ارتباط باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha