۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85571086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای نامساعد خواف را به حالت آماده باش در آورد

۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۳
کد خبر: 85571086
هوای نامساعد خواف را به حالت آماده باش در آورد

خواف-ایرنا- معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی خواف گفت: به دلیل افزایش گرد و غبار و وضعیت نامساعد جوی این شهرستان به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی محیط زیست خواف احسان هنرخواه شنبه شب در کاارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار این شهرستان مرزی افزود: بر این اساس ورزش های هوازی، فعالیت عمرانی و شهرسازی و فعالیت های آموزشی از روز یکشنبه ۲۸ مرداد تا پایان رخداد در شهرستان خواف تعطیل و با محدودیت انجام می شود.

وی با اشاره به اعلام آماده باش اورژانس و هلال احمر خواف ادامه داد: نظر به اعلام اداره هواشناسی مبنی هشدار نارنجی وقوع پدیده وزش باد، وقوع گرد و غبار به همراه افزایش دما، با افزایش ﺷدت وزش باد در نواحی باد خیز، همراه با گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت در روزهای آتی در شهرستان خواف، اطلاع رسانی کامل در زمینه توصیه های بهداشتی و خود مراقبتی مرتبط با شرایط پیش رو به شهروندان صورت پذیرد.

وی گفت: از روز شنبه کیفیت هوای شهرستان خواف بر اساس داده های ایستگاه پایش شهرستان، مستقر در سنگان خواف به وضعیت خطرناک قرار گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی تداوم شرایط برای شنبه شب و روز یکشنبه کلیه رؤسای ادارات مکلفند در موضوع گرد و غبار با اخذ نظر و هماهنگی با مدیریت بحران تصمیمات لازم را طبق شیوه نامه شرایط اضطرار اتخاذ کنند.

وی افزود: در این راستا و بر اساس نظر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار شهرستان، اورژانس، بیمارستان و نیز هلال احمر بصورت آماده باش درآمده و با آمادگی کامل تا پایان رخداد به شهروندان خدمت رسانی خواهند کرد.

هنرخواه اضافه کرد: با توجه به کاهش دید در محورهای درگیر پدیده گرد و غبار و کاهش دید، پلیس راهور نیز با همکاری اداره راهداری، تمامی محورهای شهرستان خواف را، از نظر ترافیکی مدیریت و به رانندگان هشدار های لازم را اطلاع رسانی نمایند.

وی اظهار داشت: شهروندان خوافی بر اساس مصوبات کارگروه مذکور هرگونه برنامه کویرنوردی، کوهنوردی و سایر برنامه های ورزشی فضای باز خودداری کنند.
وی خواستار پرهیز از سم‌پاشی و محلول پاشی توسط کشاورزان و رعایت دقیق شیوه نامه های ایمنی کار در فعالیت های صنعتی و معدنی بخصوص واحدهای تولید شن و ماسه، دانه بندی سنگ آهن و معادن پلاسری داده شد.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و در سطح شهر فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول شود.

معاون عمرانی فرمانداری خواف تاکید کرد: شهرداری ها و صاحبان طرح ها نیز به کنترل سازه های شهری، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها مکلف شدند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین هرگونه فعالیت عمرانی و شهرسازی که منجر به تشدید شرایط گرد و غبار شود در طول مدت رخداد در حریم شهر و روستاهای شهرستان خواف ممنوع است.

هنرخواه گفت: شرایط و میزان آلودگی هوا تا پایان رخداد بصورت ساعتی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد و با عنایت به اهمیت خودمراقبتی در این رخداد از خبرنگاران و فعالین رسانه درخواست می‌شود در انعکاس هشدارها اقدام نمایند.

وی گفت: در خصوص تعطیلی ادارات، نهادها و یا بانک‌های شهرستان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد با این حال فعالیت‌های اوقات فراغت و آموزشی کودکان و خردسالان، مهدکودک‌ها در شهرستان تا پایان رخداد گرد و غبار تعطیل خواهد بود.

هنرخواه گفت: اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه ها و نهادها و مخاطبین عنوان شده است و تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلو متر مرز مشترک با افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha