۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبر: 85571177
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قلب‌هایی با نشان لیاقت خادمی حسین(ع)

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبر: 85571177
ناهید ابراهیمی
قلب‌هایی با نشان لیاقت خادمی حسین(ع)

ایلام - ایرنا- مهران، قلب تپنده مهربانی میزبان زائران حسینی، مملو از جمعیت عاشقی است که دل به دریای محبت اهل بیت(ع) سپرده و قدم به قدم در مسیری به سوی نور در حرکتند.

به گزارش ایرنا، مرز بین‌المللی مهران واقع در استان ایلام در فاصله ۳۰۰کیلومتری کربلا، این روزها مملو از انسان‌ها و خودروهایی است که با یک دنیا عشق، ذوب در مغناطیس پر شور عزیز زهرا(س) سر از پا نمی‌شناسند و همه در تکاپوی رسیدن به دریای نور هستند.

شور، شعور، عشق و محبت در میان مردمان راهور این مسر عاشقی، موج می‌زند، از همان ابتدای ورود با سلام و صلوات مردم و مسئولان به پیشواز زائران می‌آیند تا گَرد راه از چهره آنان بزدایند و به بهترین وجه نشان لیاقت خدمت به زائران را بر قلب‌های مهربان خود آویزان کنند.

عده‌ای با ویلچر به سالمندان کمک می‌کنند، برخی‌ها در کسوت روحانی، زائران را از زیر قرآن رد می‌کنند و سفر بی خطری را در پناه امام مهربانی‌ها برای آنان آرزو می‌کنند.

عده ای در کسوت پلیس و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شبانه‌روز در تکاپوی برقراری نظم، امنیت و آرامش زوار هستند.

قلب‌هایی با نشان لیاقت خادمی حسین(ع)

شماری در لباس پزشک، پرستار، امدادگر، مددکار و مشاور رنج بیماری را از تن بیماران خسته و درمانده در راه را می زدایند.

شماری در حال پخت و پز در موکب‌ها به پخت و مهیا کردن غذا در مطبخ‌های گرم با وجود گرمای طاقت فرسا مشغولند، متصدیان نانوایی هم شبانه روز به پخت نان با وجود گرمای تنور و آسمان، با دلی پر از گرمای محبت حسین(ع)، به خنکای خدمت به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) فکر می‌کنند، جایی که گرمای عشق به اهل بیت(ع) بر هُرم گرمای هوای چیره می‌شود.

اینجا فرقی نمی‌کند، رئیس، کارمند، کارگر، خانه‌دار یا بیکار باشی، اینجا همه‌اش عشق به خدمت‌گذاری و خدمت‌رسانی موج می‌زند و هر کسی با هرچه در توان دارد برای کسب مدال لیاقت خادمی ابا عبدالله(ع) در تکاپو و تلاش است.

بانوان و خانواده‌هایی که کوچک و بزرگ در این روزها زندگی روزمره را رها کرده و با تمام وجود تنها به عشق ابا عبدالله الحسین(ع) مشغول تهیه غذا و بسته بندی و تامین آب سرد و ... در صبح، ظهر و شام برای زوار راه عاشقی هستند.

این روزها، گرمای هوا طاقت فرساتر است اما ذره‌ای از اراده این خادمان واقعی برای خدمت‌رسانی کم نمی‌شود.

قلب‌هایی با نشان لیاقت خادمی حسین(ع)

اینجا هر لحظه حضورش مملو از عشق است و میزبان‌هایی که همچون پروانه به دور شمع وجودی زائران ابا عبدالله الحسین(ع) می‌چرخند و خدمتگزاری در این مسیر را افتخار خود می‌دانند.

از صبح، قبل طلوع آفتاب برای خدمتگزاری بیدار می‌شوند و تا پاسی از شب یک لحظه استراحتی ندارند، اما می‌دانند که این خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری بی‌جواب نخواهد ماند و آن عهدی که با جانان بسته‌اند و مستحکم‌تر از همه قول و قرارهای عاشقانه در زیارت محبوب است.

این مسیر پر سوز و گداز و این شور و شعور میزبانی سال‌هاست که در جریان است و هیچ چیز برای مردم مهمان‌نواز و مهربان این دیار مهم‌تر از خدمت به زائران آقا امام حسین(ع) نیست.

به گزارش ایرنا، مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین پارسال بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha