درب این خانه به روی عاشقان حسین(ع) همیشه باز است

ایلام - ایرنا - "مهران، خیابان ۲۲ بهمن، جنب مدرسه ریحانی، منزل خانم حاتمی" این آدرس ۱۳ سال است برای عمده زائران حسینی که از مرز مهران قصد عزیمت به کربلای معلی دارند آشناست، خانه‌ای که با عطر معنویت و منقش به رنگ حسینی، مأمن شیفتگان ارباب شهدا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میهمان نواز این منزل "زهرا حاتمی" است، فرهنگی و معلمی که فارغ از هیاهوی دنیایی منزل ۴۶۰ متری‌اش را بیت الحسین(ع) کرده و با افتخار و شوقی وصف نشدنی از میهمانان ضیافت این روزهای امام حسین(ع) پذیرایی می‌کند.

گوشه گوشه این خانه، صف مواد غذایی به چشم می‌خورد، از کیسه‌های برنج، بطری‌های روغن، قوطی‌های رب گوجه فرنگی، بسته‌های شکر، شیشه‌های آبلیمو و غیره همگی برای پخت غذا و پذیرایی میهمانان حسینی تدارک دیده شده که به همت این بانوی مهرانی و همکارانش آماده و در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد.

حکایت خادمی این بانو نیز شنیدنی است، با وجود اینکه هشت سال پیش دچار بیماری سرطان می‌شود و از امام رضا(ع) شفا می‌گیرد ولی نه به خاطر شفایش بلکه تنها به خاطر عشق به حسین(ع) و اهل بیت(ع) راه خادمی زوار سید و سالار شهیدان را انتخاب می‌کند.

خانم حاتمی مدیر مدرسه ابتدایی و معلم پرورشی مقطع متوسطه مدارس مهران است، از همان سال‌های اولیه سرنگونی رژیم بعث عراق در سال ۱۳۸۲ نیت می‌کند که منزلش را بیت‌الحسین(ع) کند و راه خادمی امام حسین(ع) را پیش می‌گیرد و ۱۳سال است با مجوز و به صورت رسمی به عنوان خادم الحسین(ع) در نزدیک‌ترین نقطه به کربلای معلی فعالیت دارد.

او می‌گوید: منزل من در طول سال به روی زائران حسینی باز است ولی در ایام اربعین به صورت ویژه کار پذیرایی از زائران را انجام می‌دهیم، خادمی زائران را با ۸۰نفر دیگر اعم از بستگان، همکاران فرهنگی و شماری از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها انجام و در خدمات‌دهی به زائران فعالیت داریم.

درب این خانه به روی عاشقان حسین(ع) همیشه باز است

وی اظهار می‌کند: پذیرایی و خدمات‌دهی از زائران در این منزل در ۲ مقطع ایام تعطیلات نوروز و ایام اربعین به اوج می‌رسد و در این 2 نوبت به جای رفتن به تفریج و زیارت کربلا خدمت به زائران حسینی را با تمام وجود انجام‌ می دهیم و همزمان با ایام اربعین که حجم میهمانان حسینی بیشتر می شود چند منزل مسکونی دیگر برای اسکان میهمانان کرایه می‌کنیم.

نزدیک ظهر است و چند خودرو در مقابل منزل پارک می‌کنند، غذاهای گرم را که در ظروف یکبار مصرف سفید رنگ جا گرفته، دست به دست با مشارکت سایر خادمان حسینی به داخل خودروها منتقل می‌شود و بعد از یک ربع، خودروها راهی می‌شوند.

خانم حاتمی می‌گوید: غذاهایی که در این مکان پخت می‌شود در مرز مهران و میدان اربعین و همچنین نقاطی از شهر مهران بین زائران توزیع خواهد شد.

وی یادآور می‌شود: تمامی هزینه‌های خدمات‌دهی به زائران با مشارکت مردم و به صورت خودجوش تامین شده و خدمات دهی ویژه ایام اربعین در این منزل تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

یکی از جلوه‌های دیدنی در این منزل حضور دانش‌آموزان در کنار خانم معلم و خدمات‌دهی به زائران حسینی است، دانش‌آموزان در کارهای سبک مثل جابجایی ظروف یکبار مصرف حاوی غذا و جابجایی وسایل و یا پیچیدن لقمه‌های میان وعده و شستن ظروف معلمشان را همراهی می‌کنند.

خانم حاتمی، لابلای کارها از آموزش و تعلیم دانش‌آموزان غافل نمی‌شود و به آنها تاکید می‌کند: شما با انجام این کارها باید در مسیر ولایت و امام حسین(ع) و در خدمت آقا اباعبدالله(ع) باشید.

عشق حسینی علاوه بر فضای این منزل در چهره تک تک خادمان موج می‌زند، حرارت دیگ‌های بزرگ غذا در حیاط این منزل و عرق کردن بر اثر فعالیت مداوم در گرمای ۵۰درجه ای مهران مقابل اراده و عشق این خادمان رنگ باخته است.

درب این خانه به روی عاشقان حسین(ع) همیشه باز است

خانم حاتمی در حین کار با حوصله تمام جواب پرسش‌های مرا می‌دهد، سرش حسابی شلوغ است و هماهنگی تمام کارها را با تمرکزی وصف نشدنی انجام می‌دهد، به خوبی معلوم است کار بلد بوده و امور به درستی انجام و دستوراتش با برنامه‌ریزی تمام اجرا می‌شوند.

او هدفش از خادمی امام حسین(ع) را با این جمله بیان می‌کند: هدفم از خدمت ترویج محبت حسینی بین زائران به ویژه کودکان و نوجوانان است، وقتی کودکان زائر به این مکان بیایند و از خادمان حسینی محبت و استقبال ببینند، بی‌شک زمینه برای شیفتگی بیشتر آنها نسبت به آقا اباعبدالله(ع) فراهم و ما هم مزد خود را از ارباب خواهیم گرفت، تلاشم این است این میراث را در دل زائران نگه دارم.

با این خادم حسینی که از مکتب علم تا مکتب عشق حسینی معلمی می‌کند، خداحافظی و منزل و دنیای عجیبش را جا می‌گذارم و در ذهن پر از پرسشم در برابر این همه ابراز عشقی که به آقا دارد تنها یک پاسخ دریافت می کنم:" برای این همه عشق بی‌شک معشوقی جز حسین(ع) وجود ندارد!

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha