گذرنامه در مرزهای خوزستان صادر نمی‌شود/ پلیس از تردد افراد بدون مدارک معتبر جلوگیری می‌کند

آبادان - ایرنا - معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان با تاکید بر عدم صدور گذرنامه‌ در مرزهای استان و همچنین جلوگیری از از تردد افراد بدون مدارک معتبر توسط پلیس گفت: زائران لازم است از استان‌های مبدا مجوز خروج را دریافت کنند در غیر اینصورت به محل اقامت قبلی بازگردانده می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ صمد کلاگر یکشنبه در جمع خبرنگاران در چذابه اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انتظامی ترافیکی، تاکنون هیچ مشکلی در تردد زائران از مرز چذابه وجود نداشته و خروج آنها به صورت روان و پیوسته در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه اتباع خارجی بدون گذرنامه و یا مجوز معتبر به مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان مراجعه نکنند خاطرنشان کرد: پلیس از افراد فاقد مدارک معتبر جلوگیری می‌کند و اتباع خارجی که قصد عزیمت به عراق از مرزهای خوزستان جهت زیارت اربعین را دارند باید حتما با مدارک و گذرنامه معتبر وارد مرزها شوند.

سرهنگ کلاگر با توصیه اینکه زائران هرگز با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند تصریح کرد: پارکینگ‌های وسیعی در مرز چذابه تعبیه شده است، لذا زائران خودرو خود را صرفا در پارکینگ‌ها پارک کنند و از رها کردن آنها در سایر معابر بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند. از ابتدای ماه صفر تاکنون تردد ۴۸۹ هزارو ۷۹۰ زائر اربعین حسینی از ۲ پایانه مرزی استان خوزستان ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha