نماینده بجنورد خواستار تسریع در پرداخت مطالبات گندم کاران شد 

بجنورد-ایرنا- بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در پرداخت مطالبات گندم کاران شد و گفت که در این باره پیگیری های لازم انجام می شود. 

محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرعت دادن به پرداخت وجوه مربوط به خرید تضمینی گندم در دیدار با معاون اول رییس‌جمهور نیز پیگیری و قول های مساعد در این زمینه گرفته شد.

وی با انتقاد از روند نامطلوب پرداخت مطالبات گندم کاران افزود: تاکنون کمتر از نیمی از وجوه مربوط به خرید گندم‌ پرداخت شده و واریز مابقی مطالبات باقی مانده است که انتظار می رود دولت برای رفع این مشکل اقدامات مثبتی انجام دهد.

به گزارش ایرنا، در خراسان شمالی تاکنون ۱۶۵ هزار و ۳۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان با قیمت تضمینی خریداری شده است که ارزش ریالی آن بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد ریال است.

تاکنون ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال از وجوه مربوط به خرید گندم استان به حساب کشاورزان واریز شده است و این تولیدکنندگان ۲۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال از دولت مطالبه دارند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha