۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85570478
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خرید گندم در خراسان شمالی ۷۸ درصد افزایش یافت

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85570478
خرید گندم در خراسان شمالی ۷۸ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: میزان خرید تضمینی گندم در این استان از ابتدای فصل خرید در خردادماه تا کنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۸ درصد افزایش یافت و رکورد سال گذشته زده شد.

احمد نامور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این استان در زمینه افزایش رشد خرید تضمینی گندم رتبه سوم استان‌های کشور را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم در استان از ۱۷ خردادماه آغاز شده است افزود: تاکنون ۱۶۵ هزار و ۳۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان با قیمت تضمینی خریداری شده است که ارزش ریالی آن بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال از وجوه مربوط به خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شده است و این تولیدکنندگان ۲۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال از دولت مطالبه دارند.

نامور اظهار کرد: امسال شاهد روند افزایشی خرید تضمینی گندم در مراکز خرید استان هستیم و تاکنون ۱۳ هزار و ۶۶۱ کشاورز استان در قالب ۳۷ هزار و ۶۲۹ محموله گندم، محصول خود را به دولت عرضه کرده اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: تمامی مراکز خرید استان ملزم به ارایه فهرست روزانه به بانک عامل هستند تا با تامین منابع مالی وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شود.

به گزارش ایرنا، نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه ترین زمان به حساب این کشاورزان واریز شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha