دبیر سی‌ و چهارمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی تعیین شد

مشهد-ایرنا- شورای سیاست‌گذاری و برنامه ریزی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی رضا عرفانی را به عنوان دبیر این جشنواره برگزید.

به گزارش ایرنا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست که روز یکشنبه در مشهد برگزار شد گفت:جشنواره تئاتر خراسان رضوی، معتبرترین و بزرگترین صحنه ارائه رویدادهای نمایشی استان و محل تلاقی و تقابل گروه‌های نمایشی است که از این حیث از نقش و جایگاه منحصر به فردی برخوردار است.

محمد حسین زاده افزود: جایگاه و اهمیت این جشنواره نزد هنرمندان عرصه نمایش، تماشاگران و عامه مردم، مسوولان و متولیان مدیریت هنری استان و شهرستان‌ها قابل رصد و ردیابی است و وزن و اعتبار این جشنواره به تلاش و همت هنرمندان و دغدغه مندی مدیران فرهنگی و هنری استان و توانایی آثار هنری در جذب مخاطب و تماشاگر وابسته است.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسوولان و هدایت هوشمندانه تیم هدف گذاری و برگزاری این رویداد بزرگ، امسال بتوان شاهد حضور حداکثری نمایشهای خوب از هنرمندان تلاشگر این عرصه و تعدد تماشاگران بود.

دبیر سی‌ و چهارمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی تعیین شد

معاون هنری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای بالا بردن سطح کمی و کیفی برگزاری سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گفت: یکی از وظایف شورای سیاست گذاری جشنواره، ضمن استخراج نیازها و آسیب شناسی و توجه به مسائل روز جامعه، ایجاد زمینه مشارکت حداکثری دیگر سازمان‌ها، نهادها و ادارات استان و تلاش برای جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی در تولید آثار نمایشی و حمایت از آنهاست‌ که این مهم با رایزنی با این نهادها چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، میسر می‌شود.

جلیل سروری با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در اعلام فراخوان عمومی بر زمان‌بندی درست و دقیق برای ساماندهی برنامه‌ها تأکید کرد و از اعضای شورا و تیم برگزار کننده خواست تا با رصد فعالیت گروه‌های نمایشی در شهرستان‌ها در صدد رفع مشکلات و موانع کار نمایشی این گروه ها باشند.

۴۳ گروه تئاتر ثبت شده در خراسان رضوی وجود دارد، برخی گروه های نمایشی نیز در سامانه مربوطه ثبت نشده است اما فعال هستند و در زمانهای خاص، نمایش تولید می کنند. از مجموعه فعالان تئاتر در خراسان رضوی ۹۹۰ نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha