۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85571492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر لبنانی: جامعه جهانی حمام خون در غزه را متوقف کند/ به طور حتم پیروز هستیم

تهران- ایرنا- یکی از وزیران دولت پیشبرد امور لبنان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب این کشور و نوار غزه تاکید کرد که وجدان بین المللی و جهانی باید بیدار شود و حمام خون در غزه را متوقف کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری النشره، «عباس الحاج حسن» وزیر کشاورزی دولت پیشبرد امور لبنان افزود: ما در سرزمین خود ماندگار هستیم و شهید می دهیم. ما توان پیروزی را داریم و به طور حتم پیروز خواهیم شد.

وی افزود: حملات دشمن اسرائیلی به کشور، اراضی، آسمان و دریای ما و کل لبنان ادامه دارد. این حملات فقط به جنوب و بقاع نیست، بلکه تجاوزگری کامل است.

این وزیر لبنانی ضمن تاکید بر اینکه کشورش به قانون بین المللی پایبند است، ادامه داد: آیا پس از گذشت چندین ماه از آغاز جنگ علیه لبنان کسی پاسخگو بوده است؟ آیا دشمن اسرائیلی اجازه پیاده شدن قانون بین المللی و اقدامات بشری را می دهد، هرگز، زیرا دشمن جز زبان زور نمی فهمد.

الحاج حسن اضافه کرد: در زمانه شهادت و پیروزی باید همدل باشیم، در برابر این کشتارهایی که دشمن صهیونیست در فلسطین و جنوب لبنان مرتکب می شود، وجدان بین المللی و جهانی باید برای یکبار هم که شده بیدار شود و حمام خون در غزه را که به شهادت قریب به ۶۰ هزار کودک و سالخورده منجر شده، متوقف کند.

وی با بیان اینکه دشمن توان پیروزی را ندارد، اظهار کرد: احدی در تاریخ توان شکست دادن لبنان را نداشته است. مادامی که ما همدل و یکپارچه و متکی به معادله طلایی (ارتش ،مردم و مقاومت) باشیم، کسی نمی تواند لبنان را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، در حالی جنگ علیه نوار غزه وارد سیصد و هفدهمین روز خود شد که آخرین آمار اعلامی، حکایت از شهادت بیش از ۴۰ هزار شهروند فلسطینی در این منطقه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه اعلام کرد که از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ۴۰ هزار و ۷۴ فلسطینی شهید و ۹۲ هزار و ۵۳۷ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha