۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85571548
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هوای چهارمحال و بختیاری برای گروه‌های حساس ناسالم شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: روز یکشنبه ۲۸ مردادماه با قرار گرفتن میانگین شاخص کیفیت هوای استان روی عدد ۱۲۴ هوای استان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

سعید یوسف‌پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان غلظت ذرات معلق تا قطر ۲.۵ میکرون ۵۱ و ذرات معلق تا قطر ۱۰ میکرون برابر ۱۰۵ میکروگرم در مترمکعب در استان اعلام شده‌است.

به گفته وی، شاخص کیفیت هوا ۱۲۴ و وضعیت کیفی هوا ناسالم برای گروههای حساس اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه هوای استان از شب گذشته برای گروه‌های حساس ناسالم شده، گفت: در شرایط ناسالم گروه‌های حساس از جمله سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و کودکان به جزء موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

به گزارش ایرنا، براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

در اعلام هواشناسی براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای پنج روز آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری، در برخی مناطق غبار رقیق و درساعات بعدازظهر با افزایش ابر و گاهی با ورزش باد پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha