۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85571558
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در خراسان رضوی معتدل می ماند

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 85571558
دمای هوا در خراسان رضوی معتدل می ماند

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای استان با کاهش نسبی نسبت به دیروز در شرایط معتدل قرار گرفته است که این اعتدال دما تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان ماندگار خواهد بود.

زهرا آهنگرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز چهارشنبه هفته جاری دوباره روند افزایشی دمای هوا در خراسان رضوی آغاز خواهد شد که مناطق جنوبی بیشترین افزایش دما را خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز باد بیشتر مناطق خراسان رضوی را در نوردید به طوری که شهرستان سرخس، وزش باد با سرعت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند و این پدیده موجب غبارآلود شدن آسمان بیشتر مناطق استان از جمله کلانشهر مشهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد توام با گرد و غبار هم اکنون در نوار شرقی خراسان رضوی جریان دارد که از عصر امروز با کاهش سرعت باد، میزان آلایندگی ناشی از گرد و غبار در بیشتر نقاط استان کاهش خواهد یافت.

آهنگرزاده افزود: همچنین در ساعات بعد از ظهر امروز احتمال بارش های پراکنده نیز در نیمه شمالی و مناطق کوهستانی خراسان رضوی وجود دارد چنان که روز گذشته شهرستان درگز هشت دهم میلیمتر بارش باران را به ثبت رساند.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۱۴ و بردسکن با ۳۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۹ تا ۳۳ درجه را پشت سر گذاشته است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای کنونی هوای مشهد ۲۵ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز بین ۱۸ تا ۲۹ درجه در نوسان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha