۲۶ تن مواد اولیه خوراک دام و طیور  در میاندوآب کشف و ضبط شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: ۲۶ تن مواد اولیه خوراک دام و طیور از مراکز فرآوری و تولیدی این محصول در شهرستان کشف و ضبط شد.

مهدی فتاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای رصد و پایش و ممیزی ادواری کارخانجات خوراک دام و طیور در بازدید های انجام شده توسط بازرسان بهداشتی، با هوشیاری و دقت بازرسان، این میزان مواد اولیه خوراک دام و طیور تاریخ منقضی و فاقد هویت کشف، ضبط و معدوم شد.

وی با اشاره به نقش اساسی سازمان دامپزشکی کشور در تضمین کیفیت غذای مصرفی دام افزود: در همین راستا نظارت های اداره دامپزشکی شهرستان به صورت مستمر شامل بازرسی ارگانولپتیکی، نمونه برداری و انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و کیفی از کارخانجات تولید غذای دام و طیور و آبزیان انجام می شود.

مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب بیان کرد: خوراک دام می تواند بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و به این جهت خوراک سالم دام، تامین کننده بهداشت دام و غذای سالم بوده و در نهایت تضمین کننده سلامت انسان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بازرسان دامپزشکی به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم بر نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، مراکز توزیع، فروشگاه‌های عرضه نظارت مستمر و دقیقی دارند.

فتاحی از شهروندان خواست گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر و دارای مجوز اصناف خریداری و هنگام خرید به مهر دامپزشکی بر روی لاشه دقت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس با شماره‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha