۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85571680
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۷۲ زوج نابارور مینودشت گلستان تحت درمان قرار دارند

گنبدکاووس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مینودشت از شناسایی ۳۲۳ زوج نابارور در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۱۷۲ زوج در مراکز ناباروری این استان و دیگر نقاط کشور تحت درمان قرار دارند.

فاطمه اسدالله‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ زوج نابارور مینودشت برای درمان به مراکز مرتبط معرفی شدند.

وی، تعداد متولدین مینودشت از ابتدای امسال تاکنون را ۳۹۷ نوزاد اعلام کرد و گفت: مطابق آمار مرکز بهداشت، هم اکنون ۵۶۸ بانوی دیگر این شهرستان دوران بارداری را سپری می‌کنند.

اسدالله‌پور ادامه داد: تسهیلات بانکی مصوب در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به زوج‌هایی که ازدواج کردند و یا صاحب فرزند شدند، درحال پرداخت است.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۷ زوج جوان مینودشتی در کلاس‌های مشاوره ۶ ساعته مرکز بهداشت این شهرستان شرکت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مینودشت همچنین میزان باروری کلی در این شهرستان را ۲ درصد اعلام کرد و گفت: رشد طبیعی جمعیت در مینودشت ۱.۱ درصد است.

اسدالله پور بیان کرد: اهتمام به مساله جوانی جمعیت، اطلاع‌رسانی، تبلیغ و فرهنگ‌سازی آن باید مورد توجه همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی، علما و روحانیون، متنفذین، رسانه‌ها قرار گیرد.

شهرستان مینودشت افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha