۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85571685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح زراعت چوب در ۲۶۰ هکتار از اراضی خراسان شمالی اجرا شد

بجنورد-ایرنا- مجری طرح زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۲۶۰ هکتار از اراضی استان با هدف تامین بخشی از نیازهای صنایع چوبی در سالجاری زیر طرح زراعت چوب قرار گرفت.

مهدی علی آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۱۸۰ هزار اصله نهال صنوبر به طکل رایگان در این مدت بین متقاضیان طرح زراعت چوب استان توزیع شد.

وی افزود: بیشترین متقاضیان طرح زراعت چوب مربوط به شهرستان های شیروان، فاروج و بجنورد است.

علی آبادی ادامه داد: ۷۰۰ اصله نهال در هر هکتار کشت می شود که میانگین تولید و بهره برداری چوب در مناطق شمالی کشور ۳۰۰ مترمکعب و در این استان ۱۵۰ مترمکعب است.

مجری طرح زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: طرح مزبور در روستای قلعه نور شهرستان اسفراین با استفاده از پساب انجام شده که بسیار موفقیت آمیز بوده است.

علی آبادی با بیان اینکه نهال ها توسط منابع طبیعی به شکل رایگان توزیع شده است، تاکید کرد: تقاضا و اقبال مردم استان از نهال صنوبر روندی افزایشی دارد.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha