۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85571707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۲ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در کردستان معدوم شد

سنندج- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ۱۵ مرداد تاکنون، هزار و ۹۷۲ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف توسط کارشناسان سلامت در استان جمع آوری و معدوم شد.

کمال ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در همان بازه زمانی سه هزار و ۵۱۷ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، موکب ها و ایستگاه های صلواتی در برنامه سلامت اربعین، توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت کنترل کیفی آب آشامیدنی و بهداشت مواد غذایی، افزود: از ۱۵ مرداد ماه تاکنون، سه هزار و ۵۹ مورد کلر سنجی آب آشامیدنی، ۴۵۰ مورد نمونه برداری میکروبی آب، ۲ هزار و ۹۴۹ مورد سنجش با دستگاه های پرتابل، توسط همکاران بهداشت محیط دانشگاه به ثبت رسیده است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در همین مدت هزار و ۱۲۳ نفر از خادمین، متصدیان مراکز و اماکن، زائرین و عموم مردم توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه آموزش دیدند.

ابراهیمی ضمن تاکید بر بررسی تاریخ انقضای محصولات، گفت: مردم در موقع خرید مواد غذایی حتما تاریخ مصرف و انقضای مواد یاد شده را از نظر سالم بودن، خوانا بودن تاریخ مصرف و انقضا بررسی کرده و در صورت مغایرت، این موارد را از طریق سامانه گویای ۱۹۰ به این مرکز اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha