۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85568738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت رعایت بهداشت توسط زائران برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار

سنندج- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شستن مرتب دست ها با آب و صابون، رعایت آداب تنفسی، بهداشت مواد غذایی و آب و حفظ فاصله با افراد بیمار، مهم ترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار است.

به گزارش ایرنا، دکتر جهانبخش یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری سرخک در عراق اظهار کرد: موثرترین راه مقابله با سرخک، واکسیناسیون به موقع بوده و لازم است همه افراد زیر ۱۵ سال که قصد عزیمت به عراق را دارند، با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و با داشتن کارت واکسن از تکمیل بودن واکسیناسیون خود مطمئن شوند.

وی افزود: بزرگسالانی که سابقه تزریق واکسن سرخک یا ابتلا به سرخک ندارند، باید از تماس نزدیک با موارد مشکوک از جمله تب و بثورات پوستی( برجستگی‌های پوستی شبیه جوش یا زخم) خودداری کنند.

یوسفی نسبت به رعایت بهداشت آب، مواد غذایی، میوه جات، سبزیجات و همچنین شستن دست ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری های روده‌ای به خصوص در این ایام تاکید کرد.

وی به بیماری تب دنگی نیز اشاره و پوشیدن لباس های بلند و دارای رنگ روشن را در پیاده روی اربعین توصیه کرد و افزود: بهتر است در هنگام استراحت در بیرون، از پشه بند استفاده شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: داشتن توری درب و پنجره و همچنین استفاده از مواد دور کننده حشرات در مقابله از تب دنگی موثر است.

یوسفی با اشاره به اینکه تب کریمه نیز از طریق نیش کنه یا مصرف گوشت آلوده منتقل می‌شود، گفت: گوشتی که به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری نشده(جگر ۴۸ ساعت)، باعث انتقال این بیماری می‌شود.

یوسفی از انتقال این بیماری حتی به صورت تماس با ترشحات خبر داد و گفت: زائرین در صورت داشتن تب و بثورات(دانه های پوستی)، تب یا خونریزی و سرفه های طولانی، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: تهوع، استفراغ یا درد شکم بعداز مصرف مواد غذایی یا آشامیدنی، اسهال حاد آبکی بهمراه تهوع، استفراغ یا درد شکم و یا اسهال خونی با یا بدون تهوع، استفراغ یا درد شکم از دیگر علائمی است که زائر باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha