معاون شهردار تهران: ۹۰ میلیون یورو تسهیلات برای تامین واگن‌های چینی گرفتیم

تهران بزرگ - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تسهیلات ۹۰ میلیون یورویی گرفته شده توسط شهرداری تهران را مربوط به تامین واگن‌های چینی دانست و گفت: این تسهیلات شخصی نیست بلکه تلاشی برای حفظ قرارداد خرید بخشی از وسایل حمل و نقل عمومی از چین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هرمزی روز یکشنبه در نشست خبری گفت: دولت حواله نفت را برای تأمین واگن‌های مترو اختصاص داد اما مبلغ تخصیص داده شده کفاف ۱۵ درصد پیش پرداخت برای آغاز ساخت واگن‌ها در چین را نمی‌داد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران افزود: مناقصه بین‌المللی قرارداد چینی تأمین ۶۳۰ واگن مترو از سال ۹۵ آغاز شده و مسیر و محل تامین اعتبار آن از طریق فاینانس بود و ۱۵ درصد پول پیش پرداخت طبق تبصره ماده ۱۵ تا ۱۴۰۱ باید پرداخت می‌شد.

وی همچنین ادامه داد: عملیاتی کردن قرارداد در این دوره شهری انجام شد و اگر شهرداری ریسک نمی‌کرد فاینانس پروژه را از دست می‌داد و خبری از ساخت واگن هم نبود.

هرمزی درباره اختصاص تسهیلات شهرداری گفت: تسهیلات گرفته شده شخصی نبوده و مدارک موجود است بلکه با ضمانت حواله‌های نفتی بوده و اگر محقق نمی‌شد قرارداد خرید ۶۳۰ واگن را دیگر نداشتیم ضمن اینکه این موضوع مصوبه شورای شهر را هم نیاز نداشت.

به گفته وی، جابجایی اولویت‌ها برای حواله نفت صورت گرفت و به اتوبوس‌ها اختصاص یافت لذا ناچار شدیم با ضمانت سازمان شهرداری‌ها و مکاتبه با وزارت کشور، تسهیلات دریافت کنیم تا ۹.۷ درصد پیش پرداخت را انجام دهیم تا فاینانس عملیاتی شود.

هرمزی تاکید کرد: این تسهیلات به هیچ عنوان شخصی نبوده و به نام شرکت واگن سازی است.

معاون شهردار تهران: ۹۰ میلیون یورو تسهیلات برای تامین واگن‌های چینی گرفتیم

ورود اولین واگن چینی از بهمن امسال/ورود تاکسی برقی ایون تا هفته آینده

وی تاکید کرد: حمل و ورود نخستین رام قطار چینی از بهمن امسال انجام خواهد شد و همزمان توسعه کارخانه واگن سازی در تهران را هم در دست اقدام داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تا پنج روز آینده اولین گروه تاکسی‌های برقی خریداری شده به بندرعباس خواهد رسید، افزود: اگر در ترخیص به مشکل برنخوریم ۱۵۰ دستگاه تاکسی برقی آیون در مرحله اول وارد می‌شود.

به گفته‌ هرمزی، تاکنون ۲۰۰ تاکسی واگذار شده و این خودروها مقرر شده به صورت گردشی فعالیت داشته باشند. ۱۰۰ تاکسی در سمت فرودگاه و مابقی ترمینال و راه‌آهن مشغول فعالیت هستند و تاکسی‌های جدید دیگر در مناطق پرترافیک فعال خواهند شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورا خودروهای با کیفیت می‌توانند تا ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند که ما ۳۰ درصد را برای شهروندان کاهش و به ۵۰ درصد رساندیم.

وی ادامه داد: پلتفرم هوشمند جدید برای همه تاکسی‌ها از چهارشنبه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی همچنین در مورد طرح جدید ترافیک در سطح شهر گفت: تا پایان ۱۴۰۳ طرح ترافیک جدید را با مختصات جدید رونمایی می‌کنیم و از سال ۱۴۰۴ اجرایی می‌شود.

معاون شهردار تهران: ۹۰ میلیون یورو تسهیلات برای تامین واگن‌های چینی گرفتیم

توسعه شبکه مترو در دوره ششم مدیریت شهری بی نظیر است

هرمزی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری هر روز یک اتوبوس وارد حمل و نقل درون شهری پایتخت شده است، تاکید کرد: ساخت ایستگاه‌های مترو و اورهال اتوبوس‌ها نیز در این دوره انجام شده که به نظرم یکی از درخشان ترین دوره‌های در حوزه توسعه مترو را شاهد بوده‌ایم.

معاون شهردار تهران: ۹۰ میلیون یورو تسهیلات برای تامین واگن‌های چینی گرفتیم

۱۳ هزار دستگاه تاکسی فرسوده و غیرفعال

وی در خصوص اینکه ما در اتوبوسرانی با عقب ماندگی جدی روبه رو بودیم و اتوبوس‌ها کاملاً فرسوده بودند، اظهار کرد: ۱۳ هزار تاکسی از تاکسی‌های تهران فعال نیستند و با مجاهدت در سازمان تاکسیرانی و رونمایی سامانه برخط، فضایی جدید در تاکسیرانی رقم خواهد خورد.

تراموای چرخ لاستیکی در تهران

هرمزی در خصوص ورود تراموا به ناوگان حمل و نقل تا پایان شهریور گفت: اول مصوبه شورای عالی ترافیک بود که دو مسیر برای آن در این شورا دیده شد و توافق کرده این بعد از انجام مطالعات در نوع انتخاب ناوگان وارد فاز اجرایی و انجام قرارداد شویم و بنا داریم آل آرتی با چرخ لاستیکی با هزینه چینی‌ها را تست کنیم و اگر جواب داد، ویژه قرارداد می‌بندیم که توافقنامه با چین در این زمینه انجام و به جد بدنبال تحقق آن تا شهریور هستیم.

در این نشست خبری شهریار افندی‌زاده مدیرعامل شرکت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha