۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبر: 85571759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم از کشاورزان ابرکوهی به نزدیک سه هزار تن رسید

یزد- ایرنا - مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه یزد گفت: کشاورزان این شهرستان تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی ، تحویل دادند.

"حسن زارع" روز یکشنبه در حاشیه بازدید کارشناسان زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از مراکز خرید تضمینی گندم به خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل ،خرید این محصول به سه هزار تن برسد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۵ درصد از مطالبات گندمکاران توسط دولت پرداخت شده است و خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به تجربه بالای گندمکاران ابرکوهی و پایش و مبارزه با آفت سن گندم در ۱۰۰ درصد سطح زیر کشت، گندم تولیدی این شهرستان از کیفیت بالایی برای تولید نان برخوردار است.

وی با بیان اینکه ابرکوه یکی از قطب های اصلی تولید گندم در استان است‌.خاطر نشان کرد: در این شهرستان ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار به کشت گندم اختصاص دارد که از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۱۱ هزار تن گندم با کیفیت تولید می شود.

۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ابرکوه زیر کاشت محصولات زراعی و باغی است و اشتغال ۴۰ درصد مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری است.

شهرستان ۶۰ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha